Administratör till Boendeverksamheten

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Våra verksamheter är ofta specialiserade och unika och vänder sig till alla eller stora grupper av göteborgare.
Vi arbetar med flyktingar, missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Vi samordnar också " Jämlik stad" - en långsiktig satsning för social hållbarhet. Vår vision lyder: "Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla".




Publiceringsdatum
2019-12-27

Arbetsuppgifter
Arbetet som administratör inom Boendeverksamheten (för den intäktsfinansierade delen) innebär att du är underställd en enhetschef och ingår i en grupp tillsammans med andra administratörer. Du fungerar som stöd för verksamhetsområdets chefer. Ditt uppdrag blir en viktig del i verksamhetens ambition att skapa bättre förutsättningar för ledarskap, kommunikation och måluppfyllelse för verksamhetsområdet.

Du kommer i ditt dagliga arbete att serva, hantera, bevaka och följa upp de administrativa processerna eller andra förekommande arbetsuppgifter exempelvis bokningar, beställningar och andra specifika uppdrag. I din roll kommer du att medverka i att organisera och utveckla det administrativa arbetet samt bevaka och implementera förändringar eller nyheter inom administrativa området.

I ditt arbete kommer du ha stöd och samarbeta med HR, Ekonomiavdelning och Verksamhetsstöd.

Administratörens huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Fakturering av förekommande bostadshyror och omvårdnadsavgifter
• Behandling av fakturor, beställningar, utbetalningar och stöd vid inköp och upphandling exempelvis avtalshantering.
• Stödja cheferna i personaladministrativt arbete i lönesystemet Personec och i andra personaladministrativa system, ta fram anställningsuppgifter, skriva intyg, hantera Visma Recruit osv.
• Stödja chefen i frågor som exempelvis schemaläggning och bemanning
• Stödja och ge service till chefer angående olika IT-system, IT-kontaktperson, LVS och behörigheter etc.
• Löpande administration, inventering, arkivering mm




Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning och gärna påbyggnadsutbildningar inom det administrativa området.
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper om Personec, Treserva och kännedom om stadens övriga IT-system
• Kunskap om schemaläggning, Time Care och/eller andra IT-stöd för schemaläggning samt kunskap om arbetstidsregler
• Goda kunskaper i Officepaketet

Du är/har:
• God samarbetsförmåga, är prestigelös och bemöter alla du möter i arbetet på ett professionellt och respektfullt sätt.
• Du är serviceinriktad, har god analytisk förmåga och tycker om att möta och hjälpa andra.
• Strukturerad och har förmåga att prioritera.
• Initiativrik, kan se vad som behövs göras för att förbättra och stötta verksamheten administrativt och bidra till utveckling av administrativa rutiner.
• Jobbet kommer att förändras över tid vilket kräver att du har därför lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Mot bakgrund av att det finns återkommande deadlines i ditt arbete är det viktigt att du kan hantera arbetstoppar, tidspress och trivs med att arbeta under växlande arbetsbelastning.

Välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
På Social resursförvaltning arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och
hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 2020-04-01 eller enligt överenskommelse Ett löpande urval och intervjuer kommer att påbörjas före sista ansökningsdatum. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A924921".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Social Resursförvaltning

Jobbnummer
5020163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: