Administratör till Avesta kommun
Avesta kommun, Bildningsförvaltningen / Administratörsjobb / Avesta
2021-07-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Avesta kommun" (publicerad 2021-08-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommun, Bildningsförvaltningen i Avesta Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid - vill du vara med?
Bildningsförvaltningen har en bred verksamhet och är kommunens största förvaltning. Vi ansvarar för verksamhet inom förskola, pedagogisk omsorg, förskoleklass, grundskola, fritidshem och särskola. Inom vårt ansvarsområde finns också fritid- och kulturverksamheten, kulturskolan, kost samt integration. Dessa verksamheter är organiserade i tre resultatenheter: Förskola, Utbildning och Fritid/Kultur/Måltid. Hos oss prioriteras ett hållbart arbetsliv. Vi har politiska beslut som tar hänsyn till arbetsmiljö och kompetensförsörjning, dessa ligger till grund för hur vi planerar dagens och morgondagens verksamhet. Denna tjänst är placerad på resultatenheten Fritid, Kultur och Måltid.
Har du ett samhällsintresse och tycker det är kul att arbeta med samhällsfrågor, kanske du är den vi söker för att utveckla Avesta tillsammans med oss!
Publiceringsdatum2021-07-09ArbetsuppgifterSom administratör driver och hanterar du administrativa ärenden som bland annat investeringsbeslut, ekonomiskt föreningsstöd, delegationsbeslut, ansökningshandlingar och bidragshantering. Du håller genom dina ärenden kontakt med kollegor, medborgare, föreningar och andra administratörer i verksamheterna. Utöver detta ansvarar du för ekonomiska arbetsuppgifter som bokföring, fakturering och kontering i samverkan med personal. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår även andra ärenden av administrativ natur som exempelvis arkivering, diarieföring, framställning av rapporter och underlag samt brevväxling.
Tillsammans med de övriga kanslisterna och administratörerna, har du ett gemensamt ansvar att vara en samordnande roll för Fritid/Kultur/Måltid. I detta ansvar ingår att agera stöd till verksamheternas chefer i administrativa uppgifter av enklare natur. Du deltar även aktivt i förvaltningens administrativa utvecklingsarbete, genom att föreslå lösningar för effektivisering och samverkan inom olika administrativa uppgifter.
KvalifikationerVi söker dig med slutförd högskoleutbildning inom ämnesområdet offentlig förvaltning/sektor, alternativt annan högskole- eller yrkesutbildning som anses likvärdig. För att bäst kunna ta dig an rollen som administratör, behöver du erfarenhet av likartade arbetsuppgifter samt grundläggande erfarenhet av arbete med ekonomi i digitala verktyg. Du kommer dagligen använda dig av digitala verktyg, det är därför viktigt att du har lätt att ta dig an nya system och att du har erfarenhet av Office 365. Då du även hanterar- och producerar dokumentation, är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. För rollen behöver du vara trygg och stabil, då du själv kommer planera och driva processer samt strukturera ditt arbetssätt för att komma vidare. Du kommer även ha en stor kontaktyta och det därför viktigt att du kan arbeta med andra och relatera dig till dem på ett lyhört sätt. Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande och vill hjälpa andra att hitta kloka lösningar. Något annat du är bra på är att se det större perspektivet samtidigt som du kan arbeta detalj fokuserat med komplexa frågor. Du är noggrann och arbetar medvetet mot utsatta mål, men du har också lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Övrigt meriterande för tjänsten:
• Arkivering och diarieföring
• Erfarenhet av Interbook GO
• Erfarenhet inom Ciceron, Draftit, Agresso, InterbookGo
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på engelska
• En förståelse för- och erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAvesta kommun, Bildningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C55774/2021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avesta kommun (org.nr 212000-2262),
http://www.avesta.se Arbetsplats Avesta kommun, Bildningsförvaltningen
Jobbnummer 5855373
Observera att sista ansökningsdag har passerat.