Administratör till Ålidhems församling
Svenska kyrkan i Umeå / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska kyrkan i Umeå i Umeå Umeå pastorats administrativa enhet är en stödjande enhet med tio medarbetare, varav fyra arbetar på pastoratskansliet med bokning av kyrkliga handlingar samt övrig personal- och medlemsadministration, och sex medarbetare som jobbar som administratörer vid våra olika församlingar, där Du blir en av dem. Ålidhems församling har ca 13 000 medlemmar och omfattar bl a även Kyrkstugan, Tomtebo, kyrka på Campus. Som administratör i församling arbetar du nära församlingsherden och övriga medarbetare och medlemmar i församlingen med informationsskapande, sammanställning av underlag, scheman, planering, ekonomirapporter mm. Du arbetar även nära församlingsrådet i din roll som sekreterare.
I tjänsten ingår bland annat att:
• Vara sekreterare i församlingsrådet, ledningsgruppen och kommittéer. Det innefattar såväl att skriva kallelser och protokoll som praktiska förberedelser.
• Bistå församlingsherden med förberedda underlag och löpande personaladministration.
• Skapa informationsuppdrag som att sammanställa information till månadsblad och affischer, uppdatera webbsidor externt och internt.
• Arbeta med verksamhetsplan, budget och attestering av fakturor.
• Göra inköp av kontorsmaterial mm.
• Uppdatera register och statistik.
• Viss tjänstgöring i den centrala administrativa enheten på pastoratskansliet
• Tillsammans med hela administrativa enheten arbeta för ett utvecklande av rutiner och gemensamma arbetssätt.
Svenska kyrkan i Umeå söker en administratör med uppgift att ge stöd till anställda och förtroendevalda och att självständigt ansvara för administrativa rutiner. Du kommer att ingå i Umeå pastorats gemensamma administrativa enhet, och ha din arbetsplats i Ålidhems församling.
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller administration och arbetslivserfarenhet från administration eller ekonomihantering. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Det är meriterande, men inte ett krav för tjänsten, om du har arbetslivserfarenhet från administration eller ekonomihantering med anknytning till kyrkans verksamhet. Det är även meriterande om du är van att arbeta med andra datorprogram för webbpublicering och ekonomihantering.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i din roll som Administratör hos oss. Som person är du strukturerad och gillar att ha ordning och reda. Du är positiv och serviceinriktad och trivs med att arbeta såväl självständigt som att samarbeta med andra.
Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och att du delar Svenska kyrkans värdegrund.
Svenska kyrkan i Umeå består av sex församlingar med en omfattande verksamhet i 13 kyrkor och församlingsgårdar samt en gemensam fastighetsförvaltning och begravningsverksamhet.
www.svenskakyrkan.se/umeaVaraktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 100 % med tillträde i augusti 2018 eller enligt överenskommelse. I tjänsten ingår viss kvällstjänstgöring, för sammanträden. Din arbetsplats kommer att vara i Ålidhems församlingsgård.
Publiceringsdatum2018-04-06Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-15
Ange följande referens när du ansöker: Administratör Ålidhem
KontaktVictoria Hedberg 090-200 25 18
FöretagSvenska kyrkan i Umeå
AdressSvenska kyrkan i Umeå
Box 525
90110 Umeå
KontorsadressÖstra Esplanaden 9
Jobbnummer 4067159
Observera att sista ansökningsdag har passerat.