Administratör med intresse för social hållbarhet
Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet i Linköping Länsstyrelsen Östergötland är en modern myndighet som arbetar med samhällsutveckling i hela länet. Vi får våra uppdrag från regeringen och har många kontakter med myndigheter, kommuner och andra intressenter. Som medarbetare hos oss får du ta ansvar, fatta beslut och driva utveckling tillsammans med skickliga kollegor inom många olika yrkesområden.
Publiceringsdatum2017-11-30ArbetsuppgifterDu kommer att tillhöra Enheten för social hållbarhet som verkar för att de nationella målen för folkhälsa, integration, jämställdhet och mänskliga rättigheter ska få genomslag i länet. Våra uppdrag handlar bl.a. förebyggande arbete mot alkohol-, narkotika-, doping och tobak, alkohol och tobakstillsyn, brottsförebyggande arbete, tidiga insatser under asyltiden, mottagande av nyanlända och ensamkommande barn, jämställdhet, våld i nära relationer, människohandel och prostitution, hedersrelaterat våld och förtryck, mänskliga rättigheter, nationella minoriteter, personligt ombud samt föräldraskapsstöd.
Dina arbetsuppgifter blir huvudsakligen inom administration och ekonomi. Du kommer att vara ett administrativt stöd både till enhetschef och till medarbetare på enheten, vilket innebär att tjänsten är mycket varierad. Tillsammans med enhetschefen kommer du att arbeta med mer kvalificerade arbetsuppgifter så som planering, genomförande och uppföljning av verksamhet och ekonomi. Arbetet kommer också till stor del innebära mer rutinartade arbetsuppgifter så som dokumentation, fakturahantering, posthantering och diarieföring. Stödet till medarbetarna innebär att vara flexibel och kunna stötta upp med kort varsel där behovet är som störst, vilket kan innebära att vara ett stöd när enheten anordnar konferenser eller bokning av fika och resor. Som administratör kommer du också delta i myndighetsgemensamma arbetsgrupper och stödja enheten i utvecklingen av myndighetens digitalisering. Vi arbetar i systemen Agresso, Visma Proceedo och Platina.
KvalifikationerVi vill att du har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi, samhällsvetenskap eller likvärdigt. Du ska ha intresse för administration och ha erfarenhet av sådana arbetsuppgifter. Dina ekonomiska kunskaper är goda och det är en merit om du har erfarenhet av att arbeta med service. Du är en van systemanvändare och kan Excel och resterande Officepaketet.
Som person är du öppen, serviceinriktad och har ett positivt förhållningssätt. Du ser möjligheter till förbättringar och utvecklar hela tiden ditt och organisationens arbetssätt. För att lyckas i denna roll behöver du ha ett sinne för att skapa struktur, vara prestigelös och öppen för att hjälpa till där det behövs. Du trivs med att skriva och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet ställer krav på hög flexibilitet, lyhördhet och att du kan hålla tidsplaner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse., upphör: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-13
Ange följande referens när du ansöker: 12563
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Pergelius Thorbjörnsson 010-223 52 80
FöretagLänsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet
AdressLänsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet
Östgötagatan 3
58186 Linköping
Kontorsadress58186 Linköping
Jobbnummer 3830913
Observera att sista ansökningsdag har passerat.