Administratör med inriktning planering till hemtjänsten i Kviber

Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3 600 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 48 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?



Publiceringsdatum
2017-04-28

Arbetsuppgifter
Inom programmet "Attraktiv Hemtjänst" som syftar till ökat inflytande, självbestämmande och attraktiva jobb har beslut tagits att tillsätta administratörer med inriktning planering hemtjänst. Som administratör är du en viktig del i det spännande utvecklingsarbetet som pågår i införandet av Attraktiv hemtjänst.

Uppdraget utgår från vård- och omsorgsprocessen och har till uppgift att kvalitetssäkra planering av, och ge förutsättningar för, en god verksamhet. Utgångspunkten för arbetet är den enskilda individens behov av vård och omsorg.

Du arbetar i team tillsammans med ytterligare en planerare för området, då Kvibergs hemtjänst är uppdelat i en nordlig och sydlig del. Som stöd i arbetet finns IT-verktyg för planeringsprocessen.
I rollen ingår huvudsakligen att:

• på delegering av chef vara uppdragsmottagare genom Treserva
• ansvara för planeringsprocessen - att göra en digital planering
• koordinera den dagliga driften - gällande både enskild brukare och medarbetare
• administration för den dagliga driften
• samarbeta och samverka
• utifrån chefens bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen
• korttidsplanering
• uppföljning på uppdrag av chef
• ta fram rapporter och göra statistikanalys

Utformning av ditt uppdrag sker i dialog med närmsta chef.

I vårt dagliga arbete utgår vi från stadens förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt

Arbetsplatsen är belägen 50 meter från en spårvagnshållplats, med enkelt tillträde, då ett av våra transportmedel är spårvagn. Andra transportmöjligheter är våra elcyklar och elbilar. Det finns 5 lunchställen på promenadavstånd, men vi har givetvis ett fint lunchrum där du kan värma eller tillaga din måltid. Personalstyrkan består av 33 stycken anställda, där majoriteten är undersköterskor. Vi är ett gott sammansvetsat, chosefritt arbetslag, som trivs bra tillsammans, vilket även styrks av den senaste medarbetarenkäten, vars resultat var mycket bra. Vi kommer att göra allt för att även du skall trivas här hos oss!



Kvalifikationer
För det här uppdraget söker vi dig som har gymnasiekompetens med adekvat inriktning. Vi ser helst att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Arbetslivserfarenhet inom vård- och omsorgsområdet samt hemtjänst är meriterande. Du behöver ha ekonomikompetens för uppdraget samt även ha kunskap om arbetstidsregler, arbetsmiljöfrågor och arbetsrätt. Goda kunskaper inom schemaadministration, med fördel i Time Care Planering, ser vi också som meriterande.

Vi söker dig som har en logisk och strategisk förmåga och som är duktig på att fördela arbetsuppgifter och leda grupper. För uppdraget krävs därför att du är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga. Det krävs också att du är trygg och stabil och kan behålla lugnet även i stressade situationer. Du ser möjligheter i komplexa situationer och har lätt för problemlösning. Du bör ha social kompetens och trivas bra med att arbeta med människor både i personliga möten och per telefon.

Då sammanställning av rapporter ingår i dina arbetsuppgifter behöver du vara duktig på att utrycka dig i svenska språket, både i tal och i skrift. Grundläggande IT-vana är ett krav, och det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med planeringsverktyg/IT-verktyg samt har goda kunskaper om mobila verktyg.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2019-01-15 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-12
Ange följande referens när du ansöker: A677740
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klaus Knaak 031-365 42 33

Företag
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg

Adress
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg

Kontorsadress
Förstamajgatan 2B

Jobbnummer
3465834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg: