Administratör med inriktning informationshantering och arkiv
Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen / Assistentjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen i Falkenberg,
Hylte eller i
hela Sverige Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, LSS-verksamhet samt individ- och familjeomsorg. För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns tre stabsfunktioner, process, stöd och utveckling. I stabens funktioner ingår bland annat att ansvara för informations- och dokumenthantering, diarium, posthantering, synpunktshantering, arkivsamordning samt den politiska ärendeprocessen.
Nu söker vi på stabsavdelningen en administratör med inriktning mot informationshantering och arkiv.
Publiceringsdatum2022-02-24ArbetsuppgifterUppdraget är brett och innebär att du tillsammans med dokumentcontroller arbetar med posthantering, diarieför inkommande och upprättade handlingar, hanterar begäran om allmänna handlingar och svarar på frågor från allmänhet, chefer och medarbetare. I denna roll ligger också arbete med arkivfrågor, dels att ansvara för arkivering och gallring i akter som avser myndighetsutövning men också att vara arkivsamordnare. Rollen som arkivsamordnare innebär att vara ett stöd i arkivfrågor till övriga arkivredogörare i förvaltningen, ta fram rutiner och bevaka att övergripande rutiner för arkivering och gallring efterföljs.
Digitalisering ställer högre krav för att insynskraven ska uppnås och innebär att informationen ändrar karaktär samt att mängden information växer kraftigt. Du kommer tillsammans med dokumentcontroller att utgöra ett internt stöd till förvaltningens administration där ett arbete pågår med att utveckla effektiva och ändamålsenliga arbetsprocesser såsom synpunktshantering, e-arkiv mm.
Det kan även förekomma andra administrativa uppgifter i rollen utifrån behov och pågående processer.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, gärna inom områdena dokumentation och arkivering. Du har gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, samt goda kunskaper inom offentlighet- och sekretesslagstiftningen. Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. I rollen ingår både interna och externa kontakter, varför din kommunikations- och samarbetsförmåga är av stor betydelse.
Som person är du är öppen, pedagogisk, engagerad, noggrann och har stort ett intresse för utvecklingsfrågor. Du behöver kunna arbeta självständigt, proaktivt och ha förmågan att se detaljer, likväl som helheten. Du tycker om att ge service och du tar stort eget ansvar i ditt arbete. Det är viktigt att du är duktig på att hålla ordning på flera saker samtidigt och har en förmåga att balansera flera olika ansvarsområden.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalkenbergs kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3024-22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Arbetsplats Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Avdelningschef
Birgitta Lomander Johansson
0346-88 62 89 Jobbnummer 6378206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.