Administratör med chefsstöd sökes till Biståndsenheten

Partille kommun, Biståndsenheten / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Biståndsenheten i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Biståndsenheten består av 26 handläggare, en bostadsanpassningshandläggare, två förste biståndshandläggare och en enhetschef. Vi arbetar mot barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL samt mot äldre som har behov av insatser enligt SoL.

Vi är en enhet där våra högst prioriterade mål handlar om att skapa en god arbetsmiljö med närheten till skratt. Vi sätter brukaren i fokus och tror att ett gott bemötande är nyckeln till framgång tillsammans med en stor portion kompetens. Vi vill aktivt arbeta med utveckling och kvalitetsarbete.



Publiceringsdatum
2020-05-19

Arbetsuppgifter
Tycker du om att arbeta både enskilt och i team? Är du strukturerad, noggrann och älskar administration? Är arbetsmiljön viktig för dig och vill du vara med och påverka? Då är du kanske vår nästa administratör?

Vi söker nu dig som har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och har ett sinne för service. Som administratör ingår du i vårt team för att vara ett stöd för enhetschef och förste biståndshandläggare med administrativa arbetsuppgifter.

I din roll har du varierande men också återkommande arbetsuppgifter som kräver stor noggrannhet. Du kommer vara ett stöd och arbeta självständigt med att ta fram och sammanställa olika typer av underlag som efterfrågas både internt och externt, sammanställa och redovisa statistik, delta i introduktion av nyanställda och planering av verksamheten. Biståndsenheten har många samarbetspartner både internt och externt så i uppdraget kommer det att ingå många olika kontaktytor. För dig är det självklart att på ett personligt och professionellt sätt ge service till organisationen och du trivs med att arbeta mot uppsatt mål och deadlines. Du får ett självständigt arbete med omväxlande administrativa uppgifter som du får på uppdrag av enhetschef och förste biståndshandläggare.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en coachande arbetsledning och vi har ett tydligt fokus på att främja en god arbetsmiljö.


Kvalifikationer
Vi söker dig med adekvat administrativ högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter och IT-vana är ett krav. Har du tidigare arbetat med myndighetsutövning är detta meriterande.

För att trivas i rollen krävs att du är en person med hög serviceanda och arbetsmoral. Du är organiserad, flexibel och har en god samarbetsförmåga och självständighet. Du har en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift och du är lyhörd. Du har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, ta egna initiativ och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, ibland med kort framförhållning och ibland med känslig information.

Du har mycket god IT-kompetens och lätt för att lära dig nya IT-system. I dagsläget använder vi Vitae, Qlikview och LEX 2 utöver Officepaketet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet ser vi fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Biståndsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "106/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Biståndsenheten

Jobbnummer
5233249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Biståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Biståndsenheten: