Administratör inom säkerhetsskydd

Quest Consulting Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2024-06-17


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Rollen som administratör med inriktning på säkerhetsskydd personalsäkerhet handlar om att stödja personalsäkerhetsfunktionen med administrativa uppgifter samt enklare bedömningar. Alla rutiner och arbetsuppgifter kommer ske under upplärning och det ställs därför intet krav på erfarenhet för respektive uppgift. I stället söker vår kund en strukturerad, flexibel person som kan lösa problem på egen hand och som är väldigt serviceinriktad. Det krävs att personen är van vid IT-system och är lättlärd inom IT.

Exempel på arbetsuppgifter

Bemanna registerkontrollfunktion - upprätta blanketter, sända och ta emot registerkontroller från säkerhetspolisen.
Skicka ut underlag för grundutredning till kandidater, ta emot underlag och göra viss bedömning av underlaget.
Fördela ut ärenden till intervjuledare.
Besvara frågor om säkerhetsprövningar och dess status.
Hantera löpande frågor i funktionsmejl.
Meddela chefer och beställare godkända säkerhetsprövningar.
Administrera utbildningar.
Utgöra kontrollfunktion i vissa processer där också löpande bedömningar görs.
Hantera diarieföring och hantering av pärmar, säkerhetsskåp mm.

Krav:

Minst 2 relevanta kurser inom IT (exemplevis Microsoft office), administration/ supporthantering, organisationsutveckling eller registratur. Alternativt en akademisk examen oavsett område.
Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag att ha genomfört utbildningar/rutingenomgång för mindre grupper (minst 3 personer).

Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från Myndighet eller offentlig verksamhet.
Minst 2 års sammanlagd dokumenterad erfarenhet av att handlägga minst tre av följande:

• Ta fram lathundar, rutiner, instruktioner

• Registerföring

• Användaradministration inom IT-system

• Beredning av ärenden

• Erfarenhet av Word, Excel, Outlook (eller motsvarande från andra leverantörer)

Börkrav:

Minst 1 års erfarenhet av att vara säkerhetsadministratör.
Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbetsuppgifter inom en verksamhet som omfattas av säkerhetsskyddslagen.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Publiceringsdatum
2024-06-17

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8751893


Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: