Administratör inom säkerhetsskydd
Quest Consulting Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Rollen som administratör med inriktning på säkerhetsskydd personalsäkerhet handlar om att stödja personalsäkerhetsfunktionen med administrativa uppgifter samt enklare bedömningar. Alla rutiner och arbetsuppgifter kommer ske under upplärning och det ställs därför intet krav på erfarenhet för respektive uppgift. I stället söker vår kund en strukturerad, flexibel person som kan lösa problem på egen hand och som är väldigt serviceinriktad. Det krävs att personen är van vid IT-system och är lättlärd inom IT.
Exempel på arbetsuppgifter
Bemanna registerkontrollfunktion - upprätta blanketter, sända och ta emot registerkontroller från säkerhetspolisen.
Skicka ut underlag för grundutredning till kandidater, ta emot underlag och göra viss bedömning av underlaget.
Fördela ut ärenden till intervjuledare.
Besvara frågor om säkerhetsprövningar och dess status.
Hantera löpande frågor i funktionsmejl.
Meddela chefer och beställare godkända säkerhetsprövningar.
Administrera utbildningar.
Utgöra kontrollfunktion i vissa processer där också löpande bedömningar görs.
Hantera diarieföring och hantering av pärmar, säkerhetsskåp mm.
Krav:
Minst 2 relevanta kurser inom IT (exemplevis Microsoft office), administration/ supporthantering, organisationsutveckling eller registratur. Alternativt en akademisk examen oavsett område.
Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag att ha genomfört utbildningar/rutingenomgång för mindre grupper (minst 3 personer).
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från Myndighet eller offentlig verksamhet.
Minst 2 års sammanlagd dokumenterad erfarenhet av att handlägga minst tre av följande:
• Ta fram lathundar, rutiner, instruktioner
• Registerföring
• Användaradministration inom IT-system
• Beredning av ärenden
• Erfarenhet av Word, Excel, Outlook (eller motsvarande från andra leverantörer)
Börkrav:
Minst 1 års erfarenhet av att vara säkerhetsadministratör.
Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbetsuppgifter inom en verksamhet som omfattas av säkerhetsskyddslagen.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Publiceringsdatum2024-06-17Om företagetQuest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659),
https://quest.se/ Jobbnummer 8751893
Observera att sista ansökningsdag har passerat.