Administratör inom kundtjänst till DHL Freight
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Sigtuna
2020-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör inom kundtjänst till DHL Freight" (publicerad 2021-06-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2020-12-18Om tjänstenSom Administratör inom kundtjänst kommer du hantera den administrativa processen gällande leveranser samt ansvara för alla terminalbehandlade sändningar inom företaget. Rollen ställer höga krav på en utpräglad kommunikativ förmåga då du, på daglig basis, kommer ha kontakt och dialog med åkerier, kunder samt andra avdelningar och terminaler.
Du kommer få vara en del av ett team där alla kollegor bidrar till att skapa god stämning och ett öppet arbetsklimat. Här uppmärksammas goda prestationer och du kommer ges möjligheten att växa i din roll. Gruppens mål är att utveckla verksamhetens kostnadsnivå i linje med satta mål och att alltid sträva efter att förbättra service, produktivitet och processefterlevnad.
I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Administrativ support
• Kontakt med både interna och externa parter
• Förbättringsarbete för att optimera och effektivera processer och arbetssätt
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start 1/2 är tänkt att pågå tillsvidare. Placering är i Rosersberg och arbetstiderna är antingen 08:00-17:00 eller 09:54-18:30.
Om dig
Vi söker dig med erfarenhet från tidigare arbete inom kundtjänst eller administration inom logistik och/eller transport. Du har vana av att arbeta med dator och telefon som främsta arbetsredskap och en god kommunikativ förmåga. Vidare besitter du erfarenhet av att, under hög arbetsbelastning, arbeta strukturerat och organiserat gentemot uppsatta mål utan att göra avkall på leverans, service och kvalitet.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet från liknande roll
• Social kompetens samt en positiv inställning och viljan att utvecklas
• God samarbetsförmåga
• Obehindrat kunna kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Moa Lardner via Adecco 010 - 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Transport, logistik, administration, administratör, support, kundtjänst
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-33591".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5495749
Observera att sista ansökningsdag har passerat.