Administratör inom hemtjänst till Centrum
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
Publiceringsdatum2022-11-22ArbetsuppgifterÄr du en person som kan ställa om och anpassa dig till nya situationer?
Gillar du att lyssna och prata med människor?
Vill du göra livet lättare för andra människor?
Gillar du att lösa Tetris?
Vi behöver dig!
Vi söker administratör med inriktning planering hemtjänst med hög servicekänsla och utvecklad administrativ förmåga till hemtjänstområdena Örgryte, Härlanda och delar av centrala Göteborg. Områdena går under samlingsnamnet stadsområde Centrum 1. Vi söker en ny kollega att ingå i vår enhet, Enheten för stöd och planering Centrum 1, tillsammans med omsorgshandledare, undersköterska i vårdplaneringsteamet och LVS PluGo.
Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra omsorgstagare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör. I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten där vi ser att våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas.
Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Därför vill vi att du ska känna dig delaktig och ha inflytande över den dagliga verksamheten och din egen utveckling.
Ditt uppdrag som administratör med inriktning planering inom hemtjänst är att säkerställa att vi möter våra omsorgstagares behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.
I denna roll ingår du i en gemensam enhet med en enhetschef. Din arbetsplats är förlagd ute på hemtjänstkontor och dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• På delegering av chef vara uppdragsmottagare i verksamhetssystemet Treserva
• Koordinera och planera för den dagliga driften för både den enskilde omsorgstagaren och för medarbetaren
• Korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.)
• Samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer
• Uppföljning av verksamheten på uppdrag av chef
KvalifikationerVi söker dig som har minst avslutad gymnasial utbildning. Eftergymnasial utbildning inom administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som relevant är meriterande. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har goda datakunskaper. Arbetslivserfarenhet från liknande administrativ tjänst, vård- och omsorg eller servicesektorn är ett krav.
För att gilla detta uppdrag behöver du ta dina uppgifter på allvar, vara mån om att slutföra det du påbörjat och se till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Vi ser gärna att du bidrar med egna idéer och är med och driver vårt kvalitetsarbete framåt. Det är viktigt att du har förmåga att överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang.
Vidare vill vi att du kan lyssna på andra människor i syfte att förstå deras behov. Eftersom du trivs i mötet med andra hittar du möjligheter till relevanta samarbeten. Därtill har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer, skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenkommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C113375".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Cornelia Eriksson
031-366 75 63 Jobbnummer 7192911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.