Administratör inom bygg-och miljökontoret

Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn, Upplands Väsby, Täby eller i hela Sverige

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 500 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?

Vi på bygg- och miljökontoret tar stort ansvar för komplexa frågor kring kommunens utveckling. Nykvarn växer och vi behöver vara snabbfotade och lösningsorienterade eftersom det händer så mycket. Vi bär ett stort ansvar för att skapa samhällsnytta och gör det där lilla extra i vårt arbete varje dag.

Bygg- och miljökontoret är ett myndighetskontor som lyder under bygg- och miljönämnden.
Verksamheterna på kontoret är bygglovsavdelningen, miljöavdelningen och trafikmyndighet.

Administratör inom bygg-och miljökontoret

Publiceringsdatum
2023-06-01

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten administratör kommer att tillhöra Bygg- och miljökontoret och arbeta mot någon/några av våra avdelningar.
Vi söker nu en administratör med ansvar för registrering av inkommande handlingar, utlämnande vid begäran om allmänna handlingar, fakturering, kunna ta emot frågor från allmänheten, ansvara för arkiv och informationshantering samt framtagande av rutiner och mallar. Handläggning av enklare ärenden kan också vara aktuellt.

Övrig information

Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.

Kvalifikationer
Vi söker en engagerad och servicemedveten person som trivs med uppgiften att vara spindeln i nätet. Du behöver vara ordningsam och kunna arbeta strukturerat och metodiskt även vid hög arbetsbelastning. Du tycker om att kommunicera med allmänheten och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Som person är du utåtriktad, ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och kunderna. Du trivs med att samarbeta med andra men du kan även arbeta självständigt. Vi ser att det är viktigt att kontinuerligt arbeta för ett positivt arbetsklimat där vi arbetar tillsammans i det dagliga arbetet och med utvecklingsfrågor samt att vi stöttar och ställer upp för varandra.
För att vara aktuell för tjänsten behöver du som söker ha:
en administrativ utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
erfarenhet av administrativt arbete inom kommun eller inom en annan politisk styrd organisation.

Erfarenhet inom bygg- och miljökontorets verksamhetsområden, verksamhetssystemet Castor samt GDPR-frågor ser vi som meriterande.

Ansökan

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Läs mer här

Vår hemsida

www.nykvarn.se

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "19:2023:002".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nykvarns kommun (org.nr 212000-2999)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Bygg- och miljöchef
Sundberg, Camilla
08-55501080

Jobbnummer
7843843

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nykvarns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nykvarns Kommun: