Administratör/ekonomiassistent till Öresundschark i Malmö
Processbemanning Svenska AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Processbemanning Svenska AB i Malmö,
Lomma,
Lund,
Svedala,
Kävlinge eller i
hela Sverige Öresundschark AB är ett familjeföretag inom livsmedelsindustrin med ca 45 medarbetare varav 8 är på kontoret. Verksamheten präglas av en familjär stämning och startades 1997. Kunderna är såväl större detaljister som grossister i hela Sverige. Företaget tillverkar färdigmat såsom färdigstekta köttbullar/pannbiffar/burgare.
Publiceringsdatum2022-11-11Om tjänstenJust nu söker vi dig som verkligen trivs med att vara en central person på företaget och hantera såväl orderhantering, frakter och fakturering. Arbete med löpande bokföring, fakturor samt lägga orders/frakter. Det är en mångsidig och varierande tjänst. Som person är du drivande och van vid att arbeta självständigt samt den som får bollar i rullning. Utöver ansvar för fakturering hanterar du även logistik samt orderhantering och bokningar.
Exempel på konkreta arbetsuppgifter är;
• Hantera inkommande ordrar och frakter
• Fakturering
• Kundreskontra (inbetalningar/betalningspåminnelser)
• Planering/uppföljning i samarbete med kunder
• Planering/uppföljning internt mot produktion
Vem är du?
Du är positivt inställd och flexibel till dina arbetsuppgifter som är mycket varierande. Att ta stort ansvar och utföra dina arbetsuppgifter med noggrannhet kommer naturligt för dig. Din känsla för service är uttalad och du kan samarbeta med alla typer av personer. Du har erfarenhet från liknande roller med ekonomiska samt administrativa uppgifter och en grundläggande förståelse för logistik. Struktur är ett nyckelord för dig eftersom kvalitet är viktigt för hela företaget. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet
Vad erbjuder Öresundschark AB?
Företaget har en positiv arbetsmiljö och nära familjärt samarbete med kollegorna. Du kommer känna uppskattning både från kollegor internt och även leverantörer/kunder som ger god feedback i denna varierande och roliga roll.
Krav för tjänsten är:
• God vana av dator och Microsoft Office-program
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift
• Bakgrund inom ekonomi och erfarenhet av Visma
Meriterande
• B-körkort
• Erfarenhet av producerande verksamhet
• Logistikvana
• Arbetat med Fortnox/EDI eller liknande affärssystem
Ansök
Låter detta intressant?
Då är du välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi kommer att kalla till intervju löpande. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt.
Om Processbemanning AB:
Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag.
Läs gärna mer om oss på
www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagProcessbemanning Svenska AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Processbemanning Svenska AB (org.nr 556059-4987),
http://www.processbemanning.se Arbetsplats Processbemanning AB
Jobbnummer 7161573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.