Administratör Bemanningsenheten

Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo / Administratörsjobb / Göteborg
2017-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör Bemanningsenheten" (publicerad 2018-12-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo i Göteborg

Askim-Frölunda-Högsbo ligger i den södra delen av Göteborg och har 57 000 invånare. Vi är cirka 4 200 medarbetare i stadsdelen som arbetar för en bra vardag för göteborgarna. Genom att ge service, stöd och omsorg gör vi skillnad när det behövs. Vi möter stora utmaningar i arbetet och därför är vår kunskap och vårt engagemang avgörande för kvalitén i stadsdelens verksamheter. Vi arbetar med att öka inflytandet för stadsdelens invånare, brukare och medarbetare och tillsammans ska vi skapa en öppen, trygg och jämlik stadsdel där många vill leva, arbeta och bo.


Publiceringsdatum
2017-02-16

Arbetsuppgifter
På grund av tjänst- och föräldraledigheter behöver vi på Bemanningsenheten i Askim-Frölunda-Högsbo förstärka upp vår härliga arbetsgrupp med två nya kollegor. Är du intresserad av ett administrativt arbete där du får bidra till vårt viktiga uppdrag med att bemanna verksamheterna i stadsdelen? Då kan detta vara ett arbete för dig!

Bemanningsenheten i Askim-Frölunda-Högsbo arbetar med vikarieförsörjning inom områdena äldreomsorg, funktionshinder, förskola, skola, måltidsservice samt Medborgarkontoret. Bemanningsenheten ansvarar för att uppfylla de behov för korttids- och långtidsvikarier som våra verksamheter i stadsdelen har. Vi ansvarar också för att effektivisera och förenkla hela vikarieanskaffningsprocessen, för att vikariernas utbildningsnivå och erfarenhet ska motsvara verksamheternas behov och önskemål. Vi rekryterar kompetenta vikarier för att täcka våra kunders behov. Vårt mål är att arbeta på ett professionellt och serviceinriktat sätt, att värna om våra medarbetare och våra slutkunder.

Arbetsuppgifterna som administratör innebär främst att arbeta med bemanningsplanering. Utifrån beställningar från verksamheterna bokar du vikarier i systemet Time Care Pool. Arbetet består av många olika administrativa sysslor så som löneadministration och koppling av arbetspass mellan system. Du är behjälplig i personalsystemen för både våra medarbetare och våra kunder. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är uppföljning av vikariernas arbete och att ge kontinuerlig återkoppling till dessa, introduktion av nyanställda vikarier, boka in bredvidgångar samt skriva arbetsgivarintyg.

Du ansvarar också för information och service såväl inom som utom organisationen. Största delen av kontakten sker via mail och telefon och därför är det viktigt att du har ett bra bemötande. Samarbetet med våra kunder är ytterst viktigt och vi strävar alltid efter att ha en hög servicenivå.

Vi är en arbetsplats som kontinuerligt arbetar med förändringsarbete där allas delaktighet är nödvändig. Vi är en sammansvetsad arbetsgrupp som arbetar mycket tillsammans.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har som lägst gymnasial utbildning. Du får gärna ha eftergymnasial utbildning med inriktning mot till exempel administration, personal, offentlig förvaltning eller annat som kan anses vara meriterande för uppdraget. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta som administratör. Du har mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av arbete i personalsystem och du har lätt för att lära dig nya IT-system. Det är meriterande om du har erfarenhet av bemanningsarbete som till exempel schemaläggning, vikarietillsättning eller liknande.

Arbetet kräver att du är noggrann och problemlösande. Du är engagerad och förtroendeingivande. Under perioder är det ett högt tempo vilket innebär att du behöver vara stresstålig och kan hantera hög arbetsbelastning samt har ett flexibelt förhållningssätt. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt prioritera i arbetet. Du trivs med att ha kontakt med många människor vilket ställer krav på att du är kommunikativ och serviceinriktad. Du tycker om att samarbeta då arbetsgruppen arbetar tätt ihop. Vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Heltidsmått 38,25/38,25 arbete på helg förekommer.

Förvaltningen har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Tidsbegränsad anställning tom 2017-08-31 med chans till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: A655262
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Svensson 031-366 30 16
Kristin Kristiansson 031-366 30 46

Företag
Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Adress
Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo
Box 16
42121 Västra Frölunda

Kontorsadress
Nymilsgatan 2

Jobbnummer
3324583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo: