Administratör

Konsumentverket / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Som administratör arbetar du på Avdelningen för styrning och stöd, med placering på Administrativa enheten. Enheten ger stöd och service till hela myndigheten inom områdena ekonomi, upphandling, arkiv, registratur, reception, lokaler och vaktmästeri. Inom enheten finns en funktion, Administrativ service med uppgift att ge administrativt stöd till hela myndigheten.

Om jobbet

Uppdraget innebär arbete inom funktionen Administrativ service. Arbetsuppgifterna är varierande och består bland annat av registratur, ärendehantering, visst arkivarbete, framtagande av statistik, utlämning av allmänna handlingar, reception, bokningar (av tex möten, lokaler, resor, hotell), viss remisshantering och visst biblioteksarbete. Andra arbetsuppgifter är att ge enheter och avdelningar inom myndigheten ett effektivt och flexibelt administrativt stöd. Administrativ service hjälper också till vid olika typer av arrangemang så som studiebesök, möten, konferenser mm.

Din profil

Du har minst gymnasiekompetens samt flerårig erfarenhet av administrativt arbete och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är en erfaren datoranvändare som behärskar Officeprogrammen och är van att arbeta i olika IT-system. Särskilt meriterande är erfarenhet av administrativt arbete och ärendehantering på statlig myndighet i ärendehanteringssystem (exempelvis W3D3). Det är även meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning och god kännedom om gällande konsumentlagstiftning.

Du är noggrann, strukturerad, ansvarstagande och har lätt för att anpassa dig till nya uppdrag. Du har en utpräglad servicekänsla och har mycket god kommunikativ förmåga. Du är van att arbeta både självständigt och i grupp, tar egna initiativ och du har ett intresse för att utveckla och förbättra arbetsrutiner och processer. Du kan prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi värdesätter att vi är olika, det berikar vår verksamhet.

Anställningen

Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsort är Karlstad.

Vi erbjuder möjlighet att träffa överenskommelse om att arbeta delvis på distans.

Aktuellt arbetstidsavtal: förtroendearbetstid.

Vill du få mer information?

Mer information om anställningen får du av enhetschef Roger Larsson.

Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för Saco-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Din ansökan

Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2023/15

Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2023.

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Konsumentverket (org.nr 202100-2064), https://www.konsumentverket.se/

Jobbnummer
7642568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsumentverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsumentverket: