Administratör
Konsumentverket / Administratörsjobb / Karlstad
2022-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-04-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Dnr HR 2022/19
Som administratör arbetar du på Avdelningen för verksamhetsstöd, med placering på Administrativa enheten. Enheten ger stöd och service till hela myndigheten inom områdena ekonomi, upphandling, arkiv, registratur, reception, lokaler och vaktmästeri. Inom enheten finns en funktion "Administrativ service" med uppgift att ge administrativt stöd till hela myndigheten.
Om jobbet
Tillsammans med kollegorna inom Administrativ service ger du enheter och avdelningar inom myndigheten ett effektivt och flexibelt administrativt stöd. Arbetsuppgifterna är varierande och består bland annat av ärendehantering, utlämnande och maskning av allmänna handlingar, registrering, bokningar, sammanställningar, remisshantering, utskick, reception och registratur. I din roll kan det också bli aktuellt att du ger stöd till Konsumentombudsmannens sekretariat vad gäller process- och ärendehantering med mera. Som en del i arbetet ingår det även att ge stöd vid olika typer av arrangemang så som studiebesök, möten och konferenser.
Publiceringsdatum2022-09-01ProfilDu har gymnasiekompetens och gärna eftergymnasial påbyggnad inom relevant område samt erfarenhet av administrativt arbete och ärendehantering på myndighet, gärna vid domstol. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt är en erfaren och avancerad datoranvändare som behärskar Officeprogrammen och är van att hantera och arbeta i olika IT- system. Har du kunskap och erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis W3D3) är det meriterande.
Du är engagerad och har utpräglad servicekänsla. I arbetet är du självständig och strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du tar egna initiativ och har intresse för att utveckla och förbättra arbetsrutiner och processer. Samarbete med andra tycker du är stimulerande och du har mycket god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att anpassa dig till olika uppdrag, kan prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och du arbetar med verksamhetens behov i fokus. Självklart bemöter du andra med öppenhet, respekt och omtanke.
Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsort är Karlstad. Vi erbjuder möjlighet att träffa överenskommelse om att arbeta delvis på distans. Aktuellt arbetstidsavtal: förtroendearbetstid.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Roger Larsson. Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för SACO-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2022/19. Senast den22 september 2022 vill vi ha din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKonsumentverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "175626".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Konsumentverket (org.nr 202100-2064),
http://www.konsumentverket.se/ Kontakt Roger Larsson
Roger.Larsson@konsumentverket.se 0771-42 33 00 Jobbnummer 6939845
Observera att sista ansökningsdag har passerat.