Administratör

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2022-08-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-06-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.


Publiceringsdatum
2022-08-05

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom socialtjänstområdet. Ge service till socialsekreterare och teamledare i Mottagningsteamet, 3 Utredningsteam, Barnsekreterarteamet, Familjehemsteamet och Familjerätten, sammanlagt ca 65 medarbetare.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att registrera beslut i verksamhetssystem, utbetalningar av arvoden till uppdragstagare och vårdfakturor, begäran och utlämnande av handlingar, framtagande av statistik, kontering/attestering av fakturor. Du ansvarar för beställning av material, posthantering, kallelser, att vara arkivredogörare samt övriga förekommande administrativa uppgifter inom myndighetsutövning.


Kvalifikationer
Du som söker har gymnasieutbildning samt relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis yrkeshögskola inom administration, ekonomi eller annat likvärdigt. Du har erfarenhet av administrativt arbete och vi ser gärna att du har kunskap inom socialtjänstområdet samt erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare.

Rollen kräver att du har god vana av att dokumentera och formulera dig kopplat till handläggning. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift och har förmåga att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt kan anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Vana att skriva avtal, fakturahantering, framtagande av statistik med mera är meriterande.

Din förmåga att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policys samt förhålla dig till tidsplaner kommer väl till pass i arbetet. Du planerar och organiserar ditt arbete och har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.

ÖVRIGT
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AOV-2022-53".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Barn och Ungdom

Kontakt
Enhetschef
Marita Frostemark
044-13 55 30

Jobbnummer
6861979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: