administratör

Statens haverikommission / Administratörsjobb / Stockholm
2009-09-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "administratör" (publicerad 2017-01-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens haverikommission i Stockholm

Statens haverikommission söker administratör
Statens haverikommission (SHK) är en självständig statlig myndighet som har till uppgift att undersöka olyckor och tillbud till olyckor i syfte att säkerheten ska förbättras.
SHK ska söka klarlägga såväl händelseförlopp och orsak till händelsen som skador och effekter i övrigt. SHK ska också bedöma de insatser som samhällets räddningstjänst gör i samband med olyckor.
Syftet med SHK:s undersökningar kan sammanfattas i tre enkla frågor: Vad hände? Varför hände det? Hur kan man undvika att något liknande händer igen?
En olycksundersökning leds av en ordförande och en utredningschef som driver utredningsarbetet. Beroende på de specifika omständig-heterna i varje utredning engageras också vid behov andra utredare och experter med olika specialkompetenser.
Vårt kontor med ca 20 medarbetare finns i Stockholm.

Publiceringsdatum
2009-09-22

Dina arbetsuppgifter
Som administratör på avdelning 1 ska du fungera som ett stöd till utredningscheferna inom områdena civil sjöfart, spårbunden trafik samt inom området ”andra allvarliga olyckor”.
I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för utredningsadministratio-nen med bl.a. diarieföring, utskick av material, planera och delta i möten, skriva protokoll, administrera avtal samt korrekturläsa och redigera texter på svenska och engelska. Du kommer att medverka i resurs-/tidplanering, kostnadsuppföljning och att sammanställa statistik samt att assistera utredningscheferna på plats vid olyckor.
Dessutom är Du myndighetens registrator och ansvarar för inkom-mande post och det allmänna diariet. Du ansvarar även för myndig-hetens Info-brevlåda vilket innebär att hantera bl.a. frågor från allmänheten och information från andra myndigheter.

Kompetenser
kunskap och erfarenhet av att arbeta i projektorganisation
erfarenhet av självständigt arbete med administration
mycket goda kunskaper i svenska och engelska
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
mycket goda kunskaper i Officepaketet
Meriterande
erfarenhet av att arbeta i internationell miljö

Dina personliga egenskaper
Du är serviceinriktad, tar gärna initiativ och är noggrann
Du har god förmåga att organisera och samarbeta med andra
Du är flexibel och kan arbeta självständigt

Så ansöker du
Din ansökan märkt med referens A 149/09 vill vi ha senast den 5 oktober 2009 till:
Statens haverikommission, Box 125 38, 102 29 Stockholm eller via e-post: info@havkom.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-10-05
Ange följande referens när du ansöker: 149/09
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@havkom.se

Företag
Statens haverikommission

Adress
Statens haverikommission
Box 12538,
10229 STOCKHOLM

Kontorsadress
Teknologgatan 8 C
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08 50886200
E-postadress: info@havkom.se

Jobbnummer
509954

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens haverikommission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens haverikommission: