Administratör
Göteborgs kommun / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2022-06-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-09-05) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn:
www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod Publiceringsdatum2022-06-03ArbetsuppgifterÄr du en administratör som tycker om att samarbeta, håller en hög servicenivå och är en fena på administration? Vi söker nu en noggrann och ansvarstagande person som har vana av att arbeta med ekonomiadministration!
I Förvaltningen för funktionsstöd finns det fyra administrativa enheter. Den administrativa enheten i stadsområde Sydväst bildades i årsskiftet då Västra Göteborg och Askim-Frölunda-Högsbo slogs då ihop. Vi är en grupp administratörer som gör vårt bästa för att ge så professionellt administrativt stöd som möjligt. Vi är för tillfället 20 administratörer som har sina arbetsplatser på Lergöksgatan 2B. Vi stöttar chefer och medarbetare och arbetar bland annat med: personal- och lönesystem, ekonomiadministration, verksamhetssystem, avgiftshandläggning m.m.
Exempel på arbetsuppgifter i denna tjänst är:
• Kontering av fakturor
• Kontroll av kostnader gentemot fattade beslut
• Administrera fakturor gällande personlig assistans och sjuklönekostnader
• Ekonomiuppföljning i Excel
• Medverkan i prognosarbetet tillsammans med enhetschefer och ekonomer
• Medverka i utvecklingsarbetet gällande arbetsprocessen för köpta insatser
KvalifikationerFör tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning. Önskvärt vore om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller offentlig förvaltning. Du bör ha erfarenhet av beskrivna arbetsuppgifter och tidigare erfarenhet från ekonomiadministration inom offentlig förvaltning. Vi vill att du har goda kunskaper om ekonomiuppföljning och ett önskemål är att du har en dokumenterad erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Proceedo och Treserva samt att du är en van användare av Excel. God datorvana är ett krav och du är en van användare av Office365.
Du tar stort eget ansvar och duktig på att formulera dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt men i gott samarbete med varandra, kunna ta egna initiativ och arbeta under tidspress. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. A och O för detta uppdrag är att du är noggrann och kan arbeta systematiskt och strukturerat.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas hos oss på administrationen!
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. De sökande som uppfyller kraven kommer få testen skickat till uppgiven e-post. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C91042".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd
Kontakt Enhetschef
Ann Undall-Behrend
031-3660111 Jobbnummer 6712589
Observera att sista ansökningsdag har passerat.