Administratör

Xylem / Administratörsjobb / Emmaboda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Emmaboda, Lessebo, Nybro, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xylem i Emmaboda, Nybro, Malmö, Norrköping, Göteborg eller i hela Sverige

På Xylem arbetar 16 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt- hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produkt varumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2016 en omsättning på 3,8 miljarder dollar.

Administratör

Arbetsbeskrivning Inköpsavdelningen arbetar globalt och fokuserar på utvecklande samt strategiska uppgifter i samarbete med andra avdelningar i en internationell miljö. Tjänsten som administratör är en viktig funktion för att ge administrativt support till inköpsavdelningen i Emmaboda.
Dina arbetsuppgifter är i huvudsak att underhåll av information i databaser och register samt vara behjälplig med att ta fram information. Vidare ingår att sammanställa och färdigställa underlag. Du kommer att ha många interna kontaktytor vilket ställer krav på att du både är kommunikativ och serviceorienterad.

Bakgrund
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning med relevant yrkeserfarenhet. Det är ett krav att du har administrativa färdigheter och mycket goda kunskaper i Office-paketet, med stor vikt på Excel. Tjänsten kräver även goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift.

Personliga egenskaper
Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Kommunikation till alla nivåer, inom och utanför, företaget är helt naturligt för dig.

Vidare är du serviceinriktad, har kommunikativ förmåga, strukturerad, drivande och arbetar självständigt genom att ta ansvar och egna initiativ. Du är noggrann och har hög integritet, du förstår vikten av att hantera konfidentiella och personliga uppgifter på ett professionellt sätt.

Publiceringsdatum
2017-07-06

Anställningsvillkor
Tjänsten avser en visstidsanställning på 6 månader med chans till förlängning.

Ansök till denna tjänst genom intranätet eller careers.xyleminc.com > Search Openings > välj Sweden. Har du frågor är du välkommen att kontakta Anna Elm, HR, 0471-24 71 34.

Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan, dock senast 2017-09-30. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg. Representant för Unionen är Kenneth Philipsson, Representant för Akademikerna är Johan Friis, 0471-24 70 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-17
Ange följande referens när du ansöker: 8859BR
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Xylem Inc francisco.leal@Xyleminc.com

Företag
Xylem

Adress
Xylem
36180
36180 0862

Kontorsadress
36180, Emmaboda

Jobbnummer
3594161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xylem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xylem: