Administratör

Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Vi hoppas att du vill vara med!

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, levande landsbygd, goda kommunikationer och en intressant stadsutveckling framför sig. En tågtunnel ska byggas och nya stadsdelar ska växa upp vid havet och runt staden.

Varbergs kommun har drygt 61 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.

Hos oss blir du en del av stadsutvecklingen i en stad som växer så det knakar. Vi letar efter dig som vill vara med och möjliggöra framtidens goda livsmiljöer och arbetsplatser.

Stadsbyggnadskontoret består av avdelningen för geografisk information och kommunal lantmäterimyndighet, bygglovsavdelning, planavdelning samt kundtjänst. Förvaltningen har drygt 60 anställda.
I samband med att förvaltningen växer bildas nu en egen avdelning för den kommunala lantmäterimyndigheten med för närvarande sex förrättningslantmätare samt ny KLM-chef. Ytterligare rekrytering pågår.




Publiceringsdatum
2016-11-23

Arbetsuppgifter
Arbetet består främst av varierade administrativa arbetsuppgifter i nära samarbete med förrättningslantmätarna. Arbetet är utåtriktat och innebär mycket kontakter med sakägare och allmänhet samt kollegor och myndigheter.
Du har stora möjligheter att själv planera och lägga upp ditt arbete.
Tjänsten innebär förrättningsadministrativa arbetsuppgifter som diarieföring, skanning, skicka kallelser, arkivering mm. Även registrering av detaljplaner och bestämmelser samt att ge service till allmänheten ingår i arbetsuppgifterna.
Beroende på kompetens och behov kan tjänsten innebära/komma att utvecklas till att fler assisterande arbetsuppgifter utförs åt förrättningslantmätarna som exempelvis enklare förrättningshandläggning, arkivutredningar och framställning av förrättningskartor.



Kvalifikationer
Kunskap och vana av administrativa arbetsuppgifter samt IT- vana krävs. Erfarenhet från liknande verksamhet och viss fastighetsrättslig kunskap är meriterande. Du förväntas vara initiativrik, noggrann, flexibel, ha förmåga att prioritera och ha god samarbetsförmåga. Vi söker dig som är serviceinriktad och mån om att ge ett positivt och vänligt bemötande i dina kontakter med andra människor. Du måste kunna arbeta självständigt och samtidigt ha bra samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-18
Ange följande referens när du ansöker: A630052
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Janos Böhm 070-831 81 75

Företag
Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret

Adress
Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
3177616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret: