Administratör

Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen / Kontorsjobb / Varberg
2016-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2018-11-01) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Samhällsbyggandet i Varberg står inför mycket spännande och omfattande utmaningar. Vi hoppas att Du är intresserad av att bidra med din erfarenhet och kompetens!
Hamn- och gatuförvaltningen har en central roll i både de stora samhällsbyggnadsprojekten och i löpande grön-, trafik- och infrastrukturfrågor.
På vår förvaltning är det högt i tak och vi är stolta över vår trivsamma arbetsplats. I både stort och smått arbetar vi efter kommunens övergripande vision: År 2025 ska Varberg vara Västkustens kreativa mittpunkt.
Vi söker nu dig som vill arbeta tillsammans med kompetenta och intresserade kollegor, näringsliv och boende i ett växande och trevligt Varberg.
Som en av våra administratörer på förvaltningen blir du en mycket viktig del i vårt gemensamma arbete med att ta Varberg in i framtiden. Välkommen till oss!

Henrik Petzäll, förvaltningschef

Publiceringsdatum
2016-05-02

Arbetsuppgifter
Tillsammans med övriga administratörer på förvaltningen kommer Du att arbeta med i huvudsak nedanstående arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med allmänna kontors- och administrationsuppgifter. Inom vår ekonomiadministration gäller det exempelvis fakturahantering och utanordningar och inom vår personaladministration kan det exempelvis vara skapande av anställningsbevis, tidredovisning, flexsystem och schemaläggning. Du kommer också arbeta med strukturen för hur vi lagrar digitalt material samt framtagande av olika typer av mallar och rutiner. Du kommer hantera olika beställningar, bokningar och inköp.
Du kommer också vara en viktig resurs i vårt kommunikationsarbete där du tillsammans med vår kommunikatör stödjer andra medarbetare med kommunikationsarbetet. Du hjälper till med att skriva kortare texter och publicera information på våra interna och externa webbplatser.
Du kommer som registrator i vårt diarie- och ärendesystem att arbeta med att se till att förvaltningens medarbetare har ett ändamålsenligt och effektivt stöd i hanteringen av inflödet av olika ärenden och att en korrekt och rättssäker ärendehantering upprätthålls för medarbetare, medborgare, näringsliv och besökande.
Telefonen för felanmälningar och synpunktshantering bevakar du och lotsar ärenden rätt. Genom ett gott bemötande och utifrån ett kundperspektiv är du en självklar ingång till förvaltningen både för andra delar av kommunen och externa parter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som gärna har många bollar i luften och är en skicklig koordinator. Du har en passande högskoleutbildning kanske i form av en kandidatexamen eller lämplig erfarenhet från arbete inom verksamhetsområdet. Du har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift vilket bland annat visar sig i att du snabbt kan fånga frågeställningar och därefter obehindrat formulerar pedagogiska och kommunikativa svar.
Vi tror att du är analytisk, noggrann, lösningsorienterad och självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer. Förvaltningen anser att mångfald bland våra medarbetare bidrar till att utveckla såväl vår verksamhet som gemenskapen på arbetsplatsen.

ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vid rekryteringen kommer urvalsprocessen ske fortlöpande, från och med att den första ansökan inkommer. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-18
Ange följande referens när du ansöker: A569811
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Petzäll, Förvaltningschef 0708-81 81 45
Oskar Reinholdsson, Nämndsekreterare/Administratör 0729 - 86 39 44

Facklig kontakt
Andreas Lindqvist, Sveriges Arkitekter 0705-54 89 65
Ann-Sofi Berntsson, Vision 0340-880 87
Anders Tell, Kommunal 0729 - 86 39 44

Företag
Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen

Adress
Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
2817763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen: