Administratör

Nämnden för hemslöjdsfrågor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nämnden för hemslöjdsfrågor i Stockholm

Publiceringsdatum
2015-06-26

Beskrivning av verksamheten
Nämnden för hemslöjdsfrågor, NFH, är en statlig myndighet under Kultur-departementet. NFH:s syfte är att stärka hemslöjd i hela Sverige genom att planera, driva och följa upp aktiviteter med såväl kulturella, närings-, mångfalds- och hållbarhetsperspektiv. En viktig del av arbetet är information, utbildning för ett 60-tal hemslöjdskonsulenter i hela landet samt strategisk samordning inom området.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att arbeta med att upprätta budget och sköta den månatliga uppföljningen, du kommer även att kontera fakturor och iordningställa underlag för NFHs utbetalningar. Bokföring och betalningar sköts via Tillväxtverket av Statens Servicecenter. Budgetansvaret innehas av NFH:s kanslichef. Du kommer att fungera som sekreterare vid nämndsammanträden som äger rum fyra gånger per år. Du bereder och föredrar frågor som rör ekonomi och administration samt skriver beslutsunderlag och protokoll. Du hanterar nämndledamöternas arvoden och resor. Du kommer också att arbeta med planering och praktiskt genomförande av konferenser, främst riktade mot landets hemslöjdskonsulenter. Du är ansvarig för arbetet med NFH:s arkivredovisning. Även övrigt förekommande administrativa uppgifter kan komma att ingå i arbetet.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som uppfyller följande skall-krav: . Gymnasieexamen inom områdena ekonomi, samhällsvetenskap eller annan inriktning som NFH bedömer som lämplig, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt . Arbetslivserfarenhet från statlig förvaltning . Minst 3 års erfarenhet av ekonomi/budgetarbete inklusive ekonomisk uppföljning Följande erfarenheter/ kunskaper är meriterande: . Erfarenhet av att arbeta med diarium/arkiv . Erfarenhet av upphandling . Erfarenhet av att arbeta i Agresso och Proceedo . Erfarenhet av att anordna konferenser Vi söker dig som har en mycket god administrativ förmåga och är duktig på "ordning och reda". Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och gärna på engelska. Du är flexibel, har en god samarbetsförmåga och bidrar till goda relationer. Som person är du också serviceinriktad samt intresserad av slöjd/ kultur. Vi strävar efter att utjämna könsfördelningen på myndigheten, varför vi gärna ser manliga sökanden.

NFH tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde snarast. Arbetsplatsen är belägen i moderna lokaler på Södermalm i Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid
50 % anställning Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-12
Kanslichef Friedrike Roedenbeck nås efter 6 juli via mejl på friedrike.roedenbeck@nfh.se . Du kan mejla din ansökan direkt till Friedrike.
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 2-38/15
Ansökan kan skickas till e-postadress: friedrike.roedenbeck@nfh.se

Kontakt
HR-strateg Mari Hammarbäck Ekroth 08-681 91 64 mari.hammarback@tillvaxtverket.se
Kanslichef Friedrike Roedenbeck 08-681 65 51 friedrike.roedenbeck@nfh.se

Företag
Nämnden för hemslöjdsfrågor

Adress
Nämnden för hemslöjdsfrågor
Box 4006
10261 STOCKHOLM

Kontorsadress
Götgatan 74

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 086816551
Faxnummer: 08-6819354
E-postadress: nfh@nfh.se

Jobbnummer
2353564

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nämnden för hemslöjdsfrågor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nämnden för hemslöjdsfrågor: