Administratör

Sollentuna Kommun Kansli och arkiv / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Kansli och arkiv i Sollentuna

I Sollentuna kommun arbetar engagerade och kompetenta medarbetare och ledare. Kvalitet och kundnytta står i fokus för oss. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Vi ger våra medarbetare möjlighet att utveckla både verksamheten och sig själva. Vi bygger tillsammans den goda arbetsplatsen - med arbetsglädje och stolthet. Välkommen att bli en av oss, välkommen till Sollentuna!

Tjänsten är placerad på kansli- och arkivenheten som består av 10 medarbetare som arbetar med kommunens dokument- och ärendehantering, juridik och utredningar, systemförvaltning av dokument- och ärendehanteringssystem Public 360 samt stöd till kommunens politiker på olika sätt.

Publiceringsdatum
2014-08-13

Dina arbetsuppgifter
Är du administrativt och tekniskt kunnig och intresserad av att arbeta med läsplattor? Sollentuna kommun distribuerar handlingar inför de politiska sammanträdena elektroniskt. Alla politiker har utrustats med läsplattor för att kunna ta del av dessa elektroniska utskick.

Vi behöver nu någon som vill samordna detta arbete inom kommunen. Det kommer innebära dagliga kontakter med politiker och andra medarbetare i organisationen så du ska ha god social kompetens samt god administrativ förmåga. Det är också viktigt att du är bra på att förklara och lära ut och tycker om att hålla i presentationer, eftersom du kommer att delta i utbildningar om hur man använder sig av läsplattor.

Du ska

• Samordna arbetet med elektroniska utskick via läsplatta till kommunens politiker

• Lägga ut handlingar till sammanträden i kommunstyrelse och kommunfullmäktige i Netpublicator, kommunens verktyg för elektroniska utskick

• Publicera sammanträdeshandlingar på kommunens webb

• Ansvara för relationen till de företag som har hand om Webb TV-utsändningar och voteringsanläggningen vid kommunfullmäktigemötena

• Hantera fakturor inom ovanstående område

• Andra administrativt relaterade arbetsuppgifter

• Back-up till kollegorna inom enheten

Kompetens

Vi söker dig som har/är

•           Gymnasieutbildning, gärna inom IT/Teleområdet

•           Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande

•           Kunskap/erfarenhet av läsplattor

•           Serviceinriktad

•           Bra på att lära ut

•           God omdömesförmåga

•           Noggrann och ansvarstagande

•           Intresserad av att lära nytt

Meriterande är erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

Vi erbjuder

Kompetensutveckling, flextid, friskvårdsbidrag och trevliga kollegor.

Heltid, tillsvidare anställning. Provanställning kan bli aktuell.

Vi tillämpar Individuell lönesättning.

Tillträde snarast möjligt.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare 13 augusti-27augusti

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Svedman, Kanslichef 08-5792 2670

Företag
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv

Adress
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Jobbnummer
1962016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Kansli och arkiv

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Kansli och arkiv: