Administratör

Peab AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2013-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-02-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Peab AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Järfälla, Tyresö eller i hela Sverige

Peab Drift & Underhåll i Stockholm AB är ett av ABC-läns största företag inom skötsel och underhåll av allt som finns i vår gemensamma utemiljö. Våra verksamhetsområden är mark och anläggning, drift och underhåll, yttre fastighetsskötsel samt vägdrift. Våra kunder är både statliga och kommunala samt bostadsrättsföreningar och vägföreningar, stora som små. Antalet anställda är ca 500 och omsättningen är drygt 1 Mdkr. Peab Drift & Underhåll i Stockholm AB är ett helägt dotterbolag till Peab Anläggning AB.

Vad innefattar tjänsten?
Peab Drift & Underhåll i Stockholm söker nu en administratör att verka i A-B-C-län med utgångspunkt i Södra Roslagen. Vårt arbetsklimat erbjuder ett omväxlande arbete med utmaningar och varierande arbetsuppgifter i en intressant och stundtals krävande miljö där du kommer att vara spindeln i nätet. Arbetsgruppen är fokuserad på produktion och du kommer du att agera som verksamhetsstöd till platschefer och arbetsledare.

Tjänsten innefattar ett brett spektrum av administrativa sysslor så som rapporter/statistik, fakturering, ekonomisk uppföljning och administration i Peabs stödverktyg. Organisera interna och externa möten samt handha handlingar så som protokoll och styrdokument.

Vem är du?
Vi söker Dig som har arbetat som administratör tidigare och uppfyller nedan nämnda krav. Har du arbetat inom driftverksamhet ses detta som meriterande.

Personliga egenskaper som vi gärna ser är självgående och kan arbeta strukturerat. För att trivas bör du ha god självinsikt, vara initiativtagande, flexibel och prestigelös. Tjänsten kräver tillgänglighet under angivna arbetstider som är 6:30-15:30 och arbetsplatserna varierar, ABC-län. Exempelvis kan Din hjälp behövas på annat kontor för att hjälpa till med fakturering.

Publiceringsdatum
2013-05-16

Kvalifikationer
Minst 3 års erfarenhet av arbete med administration. Utbildning eller erfarenhet av arbete i Officepaketet med tyngdpunkt i Excel. Ekonomisk utbildning eller erfarenhet av kontering. B-körkort och tillgång till egen bil för att komma till och från etableringar vid platser med begränsad lokaltrafik. Du talar och skriver svenska obehindrat då arbetet innehåller säkerhetsaspekter där språkförbistringar ej får vara ett hinder, koncernspråk är svenska.

Tjänsten är på heltid med tillträde snarast, dock senast 1 augusti. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor besvaras av Annelie Eskemyr, personalsamordnare.

Välkommen med Din ansökan!

Arbetstider och omfattning
tillsvidare

Ersättning
enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare 070-779 40 91

Företag
Peab AB

Adress
Peab AB
Box 2083
12822 Skarpnäck

Jobbnummer
1554072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Peab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Peab AB: