Administrativ support siemens energy

Randstad AB / Administratörsjobb / Norrköping
2025-06-11


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-06-11

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi på Randstad en administrativ support till siemens energy i Finspång som har både praktisk och teoretisk förståelse samt erfarenhet för att kunna hantera ett brett spann av varierande uppgifter och problemlösning. Arbetet är kopplat till planering, schemaläggning, resurskoordinering och administration i allmänhet. Tjänsten är starkt relaterad till gasturbiner och tillhörande produkter.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan - tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta johan.lykkehammar@randstad.se.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post - ansök enkelt via vår hemsida. Välkommen med din ansökan redan idag.

Ansvarsområden
Fokusområdena innefattar bland annat:
Planera och koordinera system- och komponentinspektioner hos Siemens Energys leverantörer.
Uppdatera och följa upp inspektionsscheman.
Planera inspektörsresurser i nära samarbete med andra avdelningar.
Tilldela inspektörer och övervaka framdriften.
Samla in, distribuera och arkivera inspektionsrapporter.
Administrera anmärkningar/avvikelser som upptäcks vid inspektion samt följa upp status.
Stötta projektgenomförande med det administrativa arbetet kopplat till inspektioner och rapporter.

Kvalifikationer
God kommunikativ förmåga.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
God datorvana, särskilt inom MS Office och olika system/plattformar (exempelvis SharePoint).
Kunskaper i affärssystem är meriterande (SAP, PLM eller liknande).
Du bör ha minst ett par års erfarenhet från en liknande koordinerande roll.

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Hourly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Jobbnummer
9383530

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: