Administrativ samordnare till Brunnsparksskolan

Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev.

Brunnsparksskolan är en F-5 skola som ligger i utkanten av den fantastiska Brunnsparken i Ramlösa - den lilla skolan med tryggheten där alla känner alla. Hos oss är "hela barnet - hela vägen" viktiga ledord, det vill säga vi arbetar tillsammans över årskurserna och drar nytta av varandras erfarenheter. Relationen mellan vuxna och elever präglas av öppenhet och glädje. Alla elever är allas ansvar!

För oss är lärmiljöerna viktiga allt från klassrummet till besök bakom kulisserna på stadsteatern och vi ser gärna parken som en extra lärmiljö. Skolan är väl utrustad med digitala verktyg och vi arbetar aktivt med IKT.

Vi på Brunnsparksskolan arbetar mycket med miljö och hållbar utveckling. Det har gjort att skolan nu har blivit miljöcertifierad med Grön flagg. Det är en utmärkelse som visar att vi har gjort miljöarbetet till en naturlig del av utbildningen. Och det är vi mycket stolta över!

Varmt välkommen till oss!


Publiceringsdatum
2019-04-12

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara spindeln i nätet på Brunnsparksskolan men även ingå i ett team tillsammans med en annan administrativ samordnare och en administrativ chef som arbetar inom samma rektorsområde. Rektorsområdet består av Brunnsparksskolan, Elinebergsskolan och Elinebergs grundsärskola och du kommer även utföra arbete åt de två andra enheterna. Din placering är på Brunnsparksskolan. Du är skolans ansikte utåt och är en nyckelperson för såväl elever, vårdnadshavare som medarbetare. Ditt uppdrag innebär att stödja skolverksamheten så att vi skapar de bästa förutsättningarna för det pedagogiska uppdraget.

I din roll som administrativ samordnare kommer du att jobba med administration inom skola, personal, ekonomi samt bidra med övrigt administrativt stöd.

I skoladministrationen ingår exempelvis elevregistrering, betygshantering samt administration av fritidsplatser. I personaladministration kommer du exempelvis att jobba med vikariehantering, rekryteringsadministration och löneärenden. Inom ekonomi kommer du vara behjälplig med bl.a. fakturahantering, deltagande i ekonomiarbete såsom uppföljning och bokslut samt framtagande och översiktlig granskning av ekonomiska underlag. I rollen ingår även övrigt administrativt stöd, där du exempelvis hjälper till med framtagandet av intern information, sammanställningar samt hantering av allmänna handlingar.

Som administrativ samordnare kommer du dessutom att träffa besökare, föräldrar och andra externa kontakter. I tjänsten ingår även andra serviceuppdrag som kan förekomma på en skola. Du förväntas kunna starta din arbetsdag kl. 07.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens inom till exempel ekonomi, HR eller service management och har erfarenhet av administrativt arbete.

Du fokuserar på mål, resultat och kvalitet, är strukturerad och välorganiserad. Du kan leda dig själv och vågar tänka nytt. Du kommunicerar tydligt, pedagogiskt och har ett bra bemötande. Har du arbetat inom kommunikation, HR eller ekonomi och gärna på en skola ser vi det som meriterande. Detsamma gäller erfarenhet av arbete inom stora organisationer och/eller politiskt styrd organisation.

Du arbetar produktivt och ser möjligheter, även i en pressad situation. Vi ser att du gärna tar egna initiativ, agerar med självförtroende och arbetar självständigt. Du skapar goda relationer med föräldrar, elever och medarbetare. Arbetet innebär alltså många olika kontakter och vi kommer därför att lägga stor vikt vid hög social kompetens och personlig lämplighet.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har mycket goda IT-kunskaper och att datorn är ett naturligt arbetsverktyg för dig samt att du behärskar svenska väl i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av olika typer av ekonomisystem, HR-system, diariesystem och/ eller elevregistrering. Vi arbetar bland annat i Agresso, Qlikview, Personec, Procapita och Skola 24.

Erfarenhet av offentlig upphandling är meriterande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-26
Ange följande referens när du ansöker: C27005
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Lavin linda.lavin@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

Adress
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4728398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr: