Administrativ samordnare med kommunikativ kompetens

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Företagsekonomiska institutionen är den största institutionen vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och bedriver omfattande forskning och utbildning på grund- och avancerad nivå och forskarutbildning inom ämnena företagsekonomi och ekonomisk geografi. Institutionen har drygt 140 anställda och är uppdelad i fyra sektioner, och har även flera centrumbildningar.

Som administrativ samordnare är din placering vid Företagsekonomiska institutionen med huvudsakligt fokus mot Centrum för global human resource management (CGHRM), samt kommunikationsuppgifter vid Företagsekonomiska institutionen. CGHRM är Sveriges första centrum för human resource management (HRM) och en av de största i Norden. CGHRM är en kunskapsbank för HRM-forskning och en mötesplats mellan akademi och arbetsliv, som är baserat på ett samarbete mellan Företagsekonomiska institutionen och Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap. CGHRM har en styrgrupp med två ordförande och två föreståndare som representerar vardera institution, samt ett advisory board med representanter från centrets partners från näringsliv och offentlig sektor. CGHRM är i en expansiv fas och behöver nu rekrytera en administrativ samordnare med kommunikativ kompetens.



Publiceringsdatum
2022-04-05

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ samordnare med kommunikativ kompetens kommer du att fungera som "spindeln i nätet". För rollen vid CGHRM ingår du i ledningsgruppen och är en resurs som planerar, samordnar, driver och utvecklar administrativa och kommunikativa processer. Du kommunicerar centrats aktiviteter till forskare och samarbetspartners inom näringsliv och offentlig sektor. Du bidrar till att sprida forskning, kunskap och erfarenheter inom Sverige och i växande utsträckning internationellt.

Därtill kommer du att koordinera, utföra och driva administrativa arbetsuppgifter kopplat till planering, kommunikation och uppföljning av seminarier öppna för allmänheten, möten i advisory board och styr- och ledningsgrupp, dialogseminarier för våra partners, forskarseminarier och konferenser, såväl nationella som internationella, m.m.

Du har en viktig roll att informera om aktiviteter, event och nyheter via webbplatser och utskick, samt att kommunicera via sociala medier. Centrat har en ambition att med hjälp av dig utveckla centrats kommunikativa förmåga. Därtill kommer du att utföra administrativa arbetsuppgifter som att göra inbjudningar till event, bevaka korrespondens, skriva minnesanteckningar, göra beställningar och boka resor samt utgöra ett administrativt stöd vid event och konferenser.

I arbetsuppgifterna har du kontakt med olika forskningsprojekt för att bidra till att samordna CGHRM:s övergripande forskningsuppdrag. Det kan också handla om att utveckla dialoger och samarbeten med olika företag och organisationer samt att bistå i upprättandet av samarbetsavtal och överenskommelser. Arbetet omfattar vidare kommunikation i samband med den svenska delen av CRANET:s forskningsstudier, liksom därtill hörande kontakter med CRANET:s internationella nätverk.

Inom ramen för tjänsten ingår även kommunikationsuppgifter vid Företagsekonomiska institutionen som är värdinstitution för ett flertal centrumbildningar. I arbetsuppgifterna ingår bland annat kommunikation kring olika forskningsprojekt, deras aktiviteter och resultat såväl inom Sverige som internationellt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom kommunikation, HR, det samhällsvetenskapliga området eller annat område som har relevans för de aktuella arbetsuppgifterna. Yrkeserfarenhet från arbete som samordnare, kommunikatör, projektledare eller kvalificerad administratör inom en stor organisation är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i Office-paketet och vara en van systemanvändare. Erfarenhet av bildredigeringsprogram, administrativa system och webbverktyg är meriterande. Du skall vara utvecklingsorienterad med mycket god samarbetsförmåga. Du skall vara lösningsfokuserad med ett flexibelt arbetssätt samt ha en god förmåga att hålla deadlines. Du skall vara noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du skall ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet samt egenskaper såsom engagemang och servicekänsla samt intresse för HRM-området.



Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid i en omfattning av 100 %, med placering vid Företagsekonomiska institutionen. Arbetet omfattar ca 75 % vid CGHRM och den resterande tiden tjänstgör du vid Företagsekonomiska institutionens administrativa enhet. Tillträde från juni 2022 (eller enligt överenskommelse). Tjänstens benämning är administrativ samordnare.



Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är 2022-04-25. Intervjuer med referenstagning kommer att genomföras under maj månad.





Så ansöker du
Fullständig annons, information om fackliga organisationer och kontaktpersoner finns i universitetets rekryteringsportal, där du även söker den aktuella tjänsten.

Göteborgs universitets rekryteringsportal når du via www.gu.se

Ansökan skall innehålla personligt brev, CV och kopior på betyg/intyg.



Se gärna https://cghrm.gu.se/om för mer information om CGHRM

Se gärna https://www.gu.se/handelshogskolan/foretagsekonomiska-institutionen för mer information om Företagsekonomiska institutionen



Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Universitet

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
6511089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: