Administrativ koordinator och ledningsstöd
Svalövs kommun, Kultur & Utbildning / Ekonomiassistentjobb / Svalöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Svalöv,
Kävlinge,
Eslöv,
Landskrona,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svalövs kommun, Kultur & Utbildning i Svalöv Svalövs Kommun - med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg - erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv, samt goda förutsättningar för ett dynamiskt företagande. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor 14 000 invånare.
I Svalövs kommun har vi en helhetssyn på barn och ungdomar. Vi har en gemensam organisation för barnomsorg, grundskola, fritid och kultur. Vår inriktning är att "tillgodose varje individs möjlighet att lära och utvecklas på sitt sätt".
En välfungerande organisation fordrar hög kvalitet i verksamhetens alla delar och funktioner. Nu letar vi efter en administrativ koordinator med stark drivkraft och tydligt lösningsfokus. Du kommer att arbeta nära utbildningschefen och vara spindeln i nätet i det administrativa arbetet inom Sektor Utbildning.
Publiceringsdatum2018-05-11Arbetsuppgifter• Din viktigaste uppgift är att genom ett proaktivt arbete se till att vi har god framförhållning i vårt administrativa arbete, och att det administrativa arbetet därigenom understödjer det pedagogiska utvecklingsarbetet inom Sektor Utbildning. Därigenom kommer du att ha en nyckelroll, när det gäller att bidra till att vi håller rätt fokus i verksamheten.
• Du fungerar som möteskoordinator och hanterar förberedelser, kallelser, dagordningar, minnesanteckningar och annat efterarbete. Du bokar och planerar konferenser och andra evenemang.
• Administration. Du arbetar bl a med kalenderadministration, presentationer, sammanställningar, texter och webbpublicering.
• Ärendehantering. Du ansvarar för att prioritera, fördela och skicka vidare inkommande ärenden.
KvalifikationerVi söker dig som:
• Har utbildning inom ett område vi bedömer relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har en akademisk utbildning alternativt en KY-utbildning.
• Har erfarenhet av kvalificerad administration och har förmågan att skapa struktur och ordning, och gillar att arbeta i stundtals högt tempo.
• Är en van IT-användare som obehindrat hanterar word, excel, powerpoint och liknande program. Du har erfarenhet av webbpublicering.
• Är duktig på att skapa presentationer i såväl text som bilder och diagram.
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig/kommunal verksamhet gärna inom förvaltningens områden som är för-, grundskola, gymnasieskola, vuxenutbildning, fritid, kultur.
Som person är du serviceinriktad, lösningsfokuserad och flexibel.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2018-08-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-25
Ange följande referens när du ansöker: A783152
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHans Dahlqvist
hans.dahlqvist@svalov.se 0418-47 50 35
FöretagSvalövs kommun, KULTUR & UTBILDNING
AdressSvalövs kommun, KULTUR & UTBILDNING
Herrevadsgatan 10
26880 SVALÖV
Kontorsadress26880 Svalöv
Jobbnummer 4139075
Observera att sista ansökningsdag har passerat.