Administrativ handläggare Behörighetsadministrationen i Arvidsja
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Arvidsjaur
2017-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare Behörighetsadministrationen i Arvidsja" (publicerad 2019-03-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Arvidsjaur,
Malå,
Norsjö,
Sorsele,
Arjeplog eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Arvidsjaur,
Sorsele,
Lycksele,
Piteå,
Jokkmokk eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen verksamhetsstöd samlar all administrativ stödverksamhet inom Försäkringskassan. Verksamhetsstöds verksamhetsidé är att skapa mervärde för myndighetens kärnverksamhet genom att tillhandahålla och systematiskt vidareutveckla kvalitativa och effektiva stödtjänster. Vi utvecklar gränsöverskridande servicetjänster som möter kärnverksamhetens behov. Tjänsterna skall levereras på ett sätt som gör att de löser många frågor samtidigt i verksamheten med minsta möjliga insats och administration.
Avdelningen Verksamhetsstöd är Försäkringskassans rikstäckande serviceorganisation som ansvarar för utveckling och leverans av stödtjänster. Avdelningen är indelad i sex verksamhetsområden med sammanlagt ca 550 medarbetare på mer än 50 olika orter runt om i Sverige.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ handläggare med inriktning behörighetsadministration är din uppgift att administrera behörigheter. Du registrerar, förändrar och återtar behörigheter i Försäkringskassans system där du kontrollerar att beslut om behörighet är fattade i enlighet med gällande regelverk. Du levererar service och information till våra kunder, som finns både inom och utanför Försäkringskassan, via de kanaler som finns i verksamheten. Detta innefattar telefon, ärendehanteringssystem och e-post. En viktig uppgift är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter inom behörighetsadministrationen. Detta för att medverka till att stärka kundens förståelse och insikt i Försäkringskassans informationssäkerhetsarbete.
Som administrativ handläggare medverkar du i utvecklingen av behörighetsadministrationens processer, verktyg, systemstöd och dokumentation. I dina kontakter med kund är många ärenden av komplexare karaktär där det ställs krav på en god förmåga att lösa problem. Omväxlingen i det dagliga arbetet är stor. Förutom handläggning och support av behörigheter i ett stort antal datasystem, så jobbar vi regelbundet med förbättrings- och utvecklingsaktiviteter. Vi erbjuder ett utmanade arbete med stort ansvar och frihet i samarbete med kollegor och kunder.
Publiceringsdatum2017-06-20KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande
• är mycket serviceinriktad och har förmåga att sätta kunden i fokus
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift i svenska
• är flexibel och förändringsbenägen
• har mycket god datorvana
Det är meriterande om du
• har utbildning inom IT-området eller erfarenhet av att arbeta i en helpdesk, exempelvis med IT- support
• erfarenhet från arbete med behörighetsadministration
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna är tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Arvidsjaur. Vid behov tillämpas provanställning.
Intervjuer i denna rekrytering kommer att genomföras från v.32.
Då detta är en säkerhetsklassad anställning kommer säkerhetsprövning enligt 14 § säkerhetsskyddsförordningen att genomföras. Arbetspsykologiska tester kan eventuellt komma att användas i denna rekrytering.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Thomas Stenlund tfn 010-113 70 55 eller Enhetschef Ingrid Grahn tfn 010-111 65 08. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Bergström 010-116 45 09. Fackliga kontaktpersoner är för ST Lena Bokström 010-118 82 74, SACO-S Eva Bernegard 010-116 66 37.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning senast den 23 juli 2017. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3566268
Observera att sista ansökningsdag har passerat.