Administrativ handläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Till Verksamhetsstöd, Detektion med placering i Östersund söker vi en Administrativ handläggare

Vi söker nu dig som vill arbeta som administrativ handläggare inom detektionen och vara med och utveckla vår verksamhet inom området dokumentstöd i Östersund.

Arbetsuppgifter och ansvar

Detektionen är en del i området Dokumentstöd och tar hand om och utreder både fysisk och elektronisk post som kan höra till alla olika ärendeslag inom Försäkringskassan. Som handläggare utreder du var dokumenten hör hemma och fördelar dem sedan manuellt i vårt ärendehanteringssystem. Du bistår även inläsningscentralen när frågor av myndighetskaraktär uppstår.

Som administrativ handläggare har du kunden i fokus och utför arbete i enlighet med vedertagna arbetsprocesser och rutiner som ibland förutsätter egna ställningstaganden och snabba leveranser. Du frigör tid och skapar mervärde för verksamheten genom att bidra till att tillhandahålla administrativa stödtjänster och bidra till utveckling av en effektiv och kvalitativ stödorganisation.

Området dokumentstöd är i förändring så det är viktigt att du tycker om att medverka i utveckling av rutiner och arbetssätt och att du har förmågan att vara flexibel då arbetsuppgifterna periodvis kan komma att variera.

Publiceringsdatum
2016-09-07

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• Har gymnasieutbildning, minst tre år
• Är flexibel, noggrann och strukturerad
• Har förmågan att arbeta snabbt och effektivt, utan att förlora kvaliteten i arbetet
• Är ansvarskännande och har förmåga att arbeta självständigt
• Är bra på att samarbeta och skapa goda relationer
• Kan hantera perioder av rutinarbete
• Har mycket goda datakunskaper
• Har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• Har en mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
• Har förmåga att se helheten såväl som att kunna sätta dig in detaljer i sitt sammanhang.

Det är meriterande om du har

• Erfarenheter av elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem inom en myndighet eller annan större organisation.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tre tjänster, tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Mer information Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Peter Dahlin tfn 010-113 71 71. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Katrin Synnott 010-116 28 23. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Maria Gustafsson tfn 010-113 71 11, för SACO-S Rita Lundström tfn 010-111 43 72, och för SEKO Anne Svensson tfn 010-113 83 07.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 051134-2016 senast den 15/9 2016. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
103 51 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3033733

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: