Administrativ chef till Zehnder Clean Air Solutions
Skill Rekrytering / Ekonomichefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Rekrytering i Linköping,
Mjölby,
Finspång,
Motala,
Norrköping eller i
hela Sverige Vi söker en erfaren ledare som vill leda i förändring och stark tillväxt.
Om företaget
Zehnder Group has 3300 employees, 14 production sites and 25 sales organizations worldwide. Clean Air Solutions is the youngest and most fast growing business in the Group. Clean Air Solutions competencies are concentrated in Motala, Östergötland, where the biggest Clean Air Solutions production site is located.
The Group has more than 100 years of experience, offers a wide product and service range; always the best indoor climate solutions for new or renovated buildings, detached homes, commercial or industrial premises. These products and systems are sold under well-established brand names and are manufactured in Europe, USA and China.
Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för att leda arbetet inom business service globalt samt har det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen i Norden. Detta innebär att du jobbar med utveckling och förbättring av alla processer kring orderhantering, kontrakt, fakturering samt effektiviserar och utvecklar ekonomiadministrationen. Du arbetar strategiskt med processerna och utvecklar rutinerna kring Salesforce och SAP, det senare är relativt nyligen implementerat i företaget. Företaget har ett mycket stort antal löpande kundkontrakt vilket kräver en hög effektivitet med ständig fokus på kundnöjdhet. Du kommer att ha globalt ansvar för pricing. Du kommer att ha personalansvar för sju personer initialt men vi räknar med att behöva fler medarbetare inom business service på sikt. Tjänsten är placerad i Motala.
Din profil
Du är civilekonom och har många års erfarenhet från ledningsnivå i internationella företag. Du är analytisk och har en god förmåga att skapa rutiner, verktyg och rapporter som stödjer verksamheten. Du är skicklig på att kommunicera och implementera nya rutiner och processer. Din förmåga att vinna medarbetarnas förtroende och få alla att gå mot samma mål blir avgörande. Du har tidigare jobbat i och är väl förtrogen med affärssystemet SAP. Du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift.
Ansökningsförfarande
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryteringskonsult på Industrikompetens, Svanhild Johansson, 072 005 99 64
svanhild.johansson@industrikompetens.se Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på
www.industrikompetens.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss.
Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-02-03ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 2424
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSvanhild Johansson
FöretagSkill Rekrytering
AdressSkill Rekrytering
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
KontorsadressDjurgårdsgatan 56
Jobbnummer 3299249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.