Administrativ chef rederi Göta kanal
Strömma Turism & Sjöfart AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strömma Turism & Sjöfart AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Nu söker vi vår nya administrativa chef för säsongen 2023 på rederi Göta kanal AB.
Vi söker dig som har erfarenhet inom administration, schemaläggning och personaltimmar.
Vi ser gärna att du har jobbat inom restaurang, hotell eller service och turism innan och är van att ha många bollar i luften samtidigt.
Tjänsten är säsongsbaserad och startar i april efter överenskommelse och fortlöper i 5 månader. Du kommer också att jobba en del operativt i verkasamheten nere på våra båtar så att vara flexibel är en stor fördel för att lyckas uppnå bästa resultat på denna tjänsten.
Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att bestå av bland annat:
Löpande anställa och schemalägga personal.
Aktivt arbeta för att nå uppsatta försäljningsmål samt arbeta för ökade intäkter och en ökad lönsamhet.
Personalplanera verksamheten, såsom t.ex. tjänstgöringslistor, arbetsscheman.
Ansvara för uppkomna personalfrågor som berör verksamheten.
Aktivt ingå och medverka i resultatområdets löpande utvecklingsarbete och med alla aktuella frågor som driver verksamheten samt dess utveckling.
Sammanställa samt återrapportera feedback från verksamheten.
Följa upp ekonomiskt utfall för sitt ansvarsområde.
Utföra andra på Göteborgskontoret administrativa förekommande arbetsuppgifter såsom kontering, beställningar etc. inom tjänstens ram.
Tjänsten är baserad på förtroendearbetstid vilket innebär att tjänstemannen planerar sin tid för att anpassas till verksamheten oavsett veckodag och tidpunkt och att detta regleras månadsvis så att den genomsnittliga arbetstiden hamnar på 40 tim/veckan.
Dina ansvarsområden kommer att vara följande:
Dagligt administrativt ansvar för vår Göta kanal verksamhet.
Hjälpa till med schemaläggning av personal.
Ha personaljour på schemalagda dagar.
Löpande redovisningsansvar för ombordsförsäljning, personaltimmar, kvitton etc.
Säkerställa att försäljningssystemen fungerar och används rätt.
Kvalitetsansvar för verksamhetens leverans emot kund och gäst.
Krav för att söka denna tjänst:
Svenska -flytande i både tal och skrift
Engelska -flytande i både tal och skrift
B-körkort
Datorvana
Relevant erfarenhet
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-15
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Strömma Turism & Sjöfart AB (org.nr 556051-5818),
http://www.stromma.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Strömmma Turism & Sjöfart, Gbg
Jobbnummer 7421124
Observera att sista ansökningsdag har passerat.