Administrativ assistent till Abbott

Hero / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Solna, Stockholm, Danderyd, Sollentuna, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-01-08

Företaget
Abbott är ett globalt hälso- och sjukvårdsföretag som grundades 1888, med huvudkontor strax norr om Chicago i USA. Den svenska verksamheten startade 1946. De arbetar med människors hälsovårdsbehov i 130 länder och runt 70 000 medarbetare är inriktade på att "omvandla teknik till vård". Över 100 anläggningar svarar för forskning och utveckling, tillverkning, global distribution och försäljning. Deras uppgift är att vara till nytta för de människor som behöver den bästa hälso- och sjukvården och de vill medverka till att ge dem ett enklare och tryggare liv. De baserar sin företagsstrategi på denna så viktiga uppgift, en strategi som de utformar tillsammans med sina viktigaste samarbetspartners: patienter, sjukvårdspersonal och medarbetare. Deras kunder och patienter finns nära deras verksamhet, så att de är till hands när de behöver dem. Lär gärna mer på Abbotts hemsida (http://www.abbott.se/) www.abbott.se (http://www.abbott.se).

Om tjänsten
Nu hjälper vi Abbott att hitta en administrativ assistent till deras kontor i Solna. Du kommer att tillhöra divisionen Abbott Diabetes Care. I aktuell roll kommer du att arbeta tätt tillsammans med teamet för orderhantering. Du kommer även att sammarbeta mycket med upphandlingsansvarig på företaget, för att stötta upp vid stora upphandlingar.

Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att:

• Kontrollera och släppa ordrar, samt stötta upp teamet vid arbetstoppar (orderhantering och fakturering)
• Skapa försäljningsprognoser för Sverige och Finland
• Kontakt med lager
• Administrativa uppgifter som att gå igenom avtal, skriva ut rapporter mm.
• Rabattutbetalningar
• Skriva, dokumentera och administrera avtal med vårdpersonal.
• Hålla koll på gällande Abbott-policies när det gäller avtal med vårdpersonal mm.
• Kontera och godkänna leverantörsfakturor och inköpsordrar för Avdelningen ADC.
• Administrera tillägg av nya leverantörer i fakturasystem

Möjligheter: Här får du en möjlighet att komma in i ett globalt bolag och arbeta med marknadsledande produkter inom diabetesvård. Du kommer in i ett socialt team med glimten i ögat där din arbetsinsats kommer att vara märkbar. För dig som föredrar variation är detta verkligen ett jobb att rekommendera.

Kvalifikationer
Personen vi letar efter behöver vara en mycket flexibel och prestigelös person som är van vid att samarbeta med andra. Då du kommer att vara med på stora upphandlingar krävs det att du vågar ifrågasätta och komma med alternativ och förbättringsförslag. Därför tror vi att du har varit verksam i arbetslivet i en administrativ servicefunktion under några år. Vi tror att du har arbetat i en liknande roll tidigare som tex VD assistent eller koordinator där du är van vid att hålla många bollar i luften och kunna arbeta högt som lågt. För att trivas i rollen ser vi att du är en person som gillar utveckling och förändring. Vidare önskar vi att du är:

• Stresstålig

• Talar flytande svenska och engelska

Meriterande:

• Högskoleutbildning

• Erfarenhet av läkemedelsbranschen alt livsmedelsbranschen

• Erfarenhet av arbete med ekonomi

Tillträde, omfattning och anställning: Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. Detta är en heltidstjänst, kontorstider och du som konsult börjar omgående med möjlighet till förlängning. Till en början 15 månaders vikariat med möjlighet till förlängning.

Hur söker du?

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Mimmie Swärdén på Mimmie.swarden@hero.se

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mimmie Swärdén mimmie.swarden@hero.se +46729689142

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
3889740

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: