Administrativ assistent/tekniker vid Medicinsk Teknik
Region Västmanland / Undersköterskejobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Om arbetsplatsen
Medicinsk Teknik (MT) är en klinik inom Region Västmanland med 20 medarbetare.
Kliniken svarar för service och support av medicinteknisk utrustning och medicinska informationssystem på Västmanlands fyra sjukhus och vårdcentraler. Vi medverkar i den medicintekniska beredningen av det nya akutsjukhuset som beräknas tas i drift ca 2028.
Service och support omfattar områdena elektromedicin, gasteknik, mekanik, vätsketeknik, optik, analysteknik. MT medverkar till att vården har tillgång till säker och ändamålsenlig utrustning under hela dess livscykel från upphandling, anskaffning och installation, via förebyggande och akut service till skrotning.
Vårt mål är att utrustningarna är väl fungerande, att både personal- och patientsäkerheten är hög och att den medicintekniska verksamheten bedrivs kostnadseffektivt.
Publiceringsdatum2022-10-21Dina arbetsuppgifterDen administrativa assistenten utför förutom administrativa uppgifter, handläggning och support av enklare medicinteknisk utrustning.
I det administrativa arbetet ingår bland annat:
• fakturahantering
• hantera inkommande och utgående paket
• ta emot inkommande samtal
• bemanna receptionen
• sekreterare i kliniksamrådet
• miljö- och kemikalieombud
• beställa personalkläder, förbrukningsmaterial med mera
I arbetet med medicinteknisk utrustning ingår bland annat:
• förebyggande underhåll på blodtrycksmätare, digitala och manuella
• service av örontermometrar, oto-och oftalmoskop.
Fördelningen mellan administrativt arbete och tekniskt arbete är cirka 50% av vardera. Det kan även förekomma andra arbetsuppgifter.
KvalifikationerUtbildad undersköterska eller sjuksköterska. Kunskap som är relevant utifrån arbetsuppgifterna. Det är meriterande med erfarenhet av arbete på sjukhus. Det är viktigt med ett teknikintresse och ett visst tekniskt handlag.
Som person är det viktigt att du är socialt utåtriktad och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är ansiktet utåt så i arbetet med att bemanna receptionen skapar du goda kontakter och underhåller relationer. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och att du kommunicerar på ett tydligt sätt. Du ska hög anpassningsförmåga och kunna se möjligheter i förändringar. Du tar ansvar för din uppgift och planerar, strukturerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.
Körkort B krävs.
Anställningsvillkor
Vikariat 11 mån med möjlighet till förlängning. Heltid, dagtid. Tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 6 november 2022.
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm:
https://youtu.be/7qLByHRP6mYVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION VÄSTMANLAND
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Västmanland (org.nr 232100-0172),
https://regionvastmanland.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Region Västmanland
Kontakt Armin Avdic, Enhetschef
armin.avdic@regionvastmanland.se Jobbnummer 7095405
Observera att sista ansökningsdag har passerat.