Administrativ assistent med arkivvana
Åmåls kommun / Biblioteksassistentsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål Kommunstyrelseförvaltningen söker
Administrativ assistent med arkivvana
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 800 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på
www.amal.se.Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning (allmän visstidsanställning) 100 %, tillträde enligt överenskommelse till och med 2018-03-31. Anställningen kan komma att förlängas
Placering
Placeringen är för närvarande vid personalenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är personalchefen.
Arbetsuppgifter
Administratören ansvarar för gallring och sortering i Åmåls kommuns personalarkiv. I arbetsuppgifterna ingår att gå igenom personakterna i personalarkivet, sortera och gallra de dokument som ligger i akterna. Det kan bli aktuellt att arkivera akterna digitalt och därför förutsätts att du har god datavana. Andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma.
Kvalifikationskrav
Vi har som krav att du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi-, samhällsprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, att du har goda kunskaper i IT och att du har B-körkort. Arbetet förutsätter att du har förmåga att sätta dig in i och förstå administrativa dokument så som anställningsavtal, intyg med mer. Andra krav är att du har god förmåga att läsa och skriva på svenska. B-körkort.
Meriterande
Erfarenhet/utbildning från löneadministrativt arbete, personalarbete eller arbete som arkivarie/arkivarieassistent är meriterande men inget krav. Detsamma gäller tidigare erfarenhet av arbete som gett förståelse för de uppgifter som förekommer i ett personalarkiv.
Publiceringsdatum2017-09-15Dina personliga egenskaperDet är viktigt att du är mycket noggrann och ordningsam har lätt för att ta till dig och förstå instruktioner samt har förmåga att arbeta självständigt.
Information lämnas av
Per Ljungberg, personalchef telefon 0532-170 30 (från 25 september)
Marita Koivuoja, personalstrateg telefon 0532-170 32
Vision, Jerry Saxin telefon 0532-173 15
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen söndagen den 1 oktober 2017. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida,
www.amal.se, eller genom "
Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 3 - 6 mån
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: KS 2017/379
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPersonalchef Per Ljungberg 0532-17030
FöretagÅmåls kommun
AdressÅmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL
KontorsadressKungsgatan 26
Jobbnummer 3701402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.