Administrativ assistent i Kävlinge kommun
Kävlinge Kommun / Administratörsjobb / Kävlinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kävlinge,
Lund,
Svalöv,
Lomma,
Eslöv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kävlinge Kommun i Kävlinge,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Vi bryr oss!
Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare.
Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss?
Administrativa avdelningen består av 23 medarbetare vars uppdrag är att styra, stödja och leda samt driva utveckling i kommungemensamma frågor inom administration, process- och IT-frågor samt säkerhet. Både helhetssyn och ett sektorsspecifikt perspektiv är viktiga för uppdraget. På administrativa avdelningen finner vi utredning och projekt, säkerhet, nämndenhet, arkiv, it-samordning och verksamhetsstöd mot omsorg och utbildning.
Publiceringsdatum2022-05-23Om tjänstenÄr du noggrann och serviceinriktad samt gillar ett omväxlande administrativt arbete? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vi söker nu en ansvarsfull och positiv assistent, som främst arbetar som stöd till sektor Utbildning.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är placeringsadministration inom förskola och fritidshem, interkommunala placeringar och ersättningar, administration och kontakt med fristående förskolor och skolor samt ett antal andra administrativa arbetsuppgifter. Vi tänker oss också ett systemansvar för IST förskola i samarbete med kollega.
Placeringsadministrationen innebär kontakt med vårdnadshavare och andra kommuner, främst i samband med placering på förskola och fakturering samt avgiftskontroll. Du har också många kontakter inom sektor Utbildnings ansvarsområde - både inom förskolor och grundskolor. Andra arbetsuppgifter är bland annat administrativt stöd till sektorns ledning och olika kommunikativa insatser bland annat i samarbete med kundtjänst.
Är du den vi söker?
Du har gymnasieexamen, administrativ erfarenhet och dokumenterad god systemvana.
Har du erfarenhet av placeringsadministration och/eller systemen IST administration/förskola/grundskola är det en fördel. Även erfarenhet och intresse för systemförvaltning är positivt.
Arbetet förutsätter att du är ansvarstagande och har strukturerat arbetssätt, är noggrann och trivs med att ha varierande administrativa arbetsuppgifter. Då vi arbetar i team är det avgörande att du har lätt för att samarbeta och är hjälpsam.
Som person är du serviceinriktad med ett gott omdöme och ett positivt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Om anställningen
Kävlinge kommun bygger ett nytt kommunhus, vilket innebär att du kommer att arbeta i en aktivitetsbaserad arbetsmiljö från och med nästa år.
Antal tjänster: 1
Tillträde 2022-11-01 eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.
Vi arbetar utifrån en strukturerad modell för rekrytering, annonsering och marknadsföring. Av den anledningen undanber vi oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2022-11-01 eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKävlinge kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/167".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kävlinge kommun (org.nr 212000-1058)
Arbetsplats Sektor Styrning och stöd, Administrativa avdelningen
Kontakt Elisabeth Nordlund
046-2804002 Jobbnummer 6673793
Observera att sista ansökningsdag har passerat.