Administrativ assistent
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Huddinge,
Täby eller i
hela Sverige Referens: 000
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare
www.forsakringskassan.se/omfk och
www.forsakringskassan.se/jobbahosossAdministrativ assistent
Vi söker Administrativ assistent med placering på Kundcenter i Sundbyberg
Ansvar och arbetsuppgifter
Som administrativ assistent på Kundcenter ger du administrativt stöd till chefer och bidrar till en effektiv ledning och styrning till nytta för Försäkringskassans kunder.
Du identifierar och hanterar administrativa behov inom det egna ansvarsområdet exempelvis mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter, inköp och diarieföring. Du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Vidare koordinerar och följer du upp aktiviteter inom området som arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter såväl internt som externt.
Vi söker dig som
• Har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt
• Är samarbetsvillig, stöttar andra och lägger stor vikt vid att det egna arbetet ska komma andra människor till nytta
• Är initiativrik och ansvarstagande
• Litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt
• Är van vid egna ställningstaganden och krav på snabba leveranser
• Har erfarenhet av att arbeta med budget och ekonomisk uppföljning
• Har mycket goda kunskaper i Office-paketet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2013-10-09Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde 2013-12-02. Provanställning kan bli aktuell. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Tuija Rönnback tfn 010-119 23 70 . För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Victoria Waltenberg tfn 010-116 11 55.
Fackliga kontaktpersoner är för Fackförbundet ST: Anna Celinski, e-post
anna.celinski@forsakringskassan.se , SACO: Hawa Zalwango Basuta, e-post
hawa.zalwango.basuta@forsakringskassan.se , Seko: Johanna Grundström, e-post
johanna.grundstrom@forsakringskassan.se .
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 22 oktober 2013 märkt med diarienummer 047404-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1672256
Observera att sista ansökningsdag har passerat.