Administrativ assistent

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
2011-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2016-10-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 080318-2011
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Kvalificerad administrativ assistent till ledningen för Lokala försäkringscenter
Placering i Stockholm, Ledningskansliet för Lokala försäkringscenter
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete. Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Avdelningen för Lokala försäkringscenter ansvarar för Försäkringskassans handläggning av sjukförmåner och stöd till funktionshindrade.  Avdelningen har ca 5 000 anställda och verksamheten finns i hela landet.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ assistent till ledningen för Lokala försäkringscenter har du ett varierande arbete med stort ansvar och många olika arbetsuppgifter.
I ditt administrativa uppdrag är du en självgående, systematisk och flexibel administrativ stödresurs till avdelningschefen/försäkringsdirektören för Lokala försäkringscenter och har en aktiv del i planeringen av verksamheten. Du ansvarar för rese- och mötesplanering och sköter också en del av försäkringsdirektörens kontakter med kunder. Du har vidare hand om inkommande post och E-post, kallelser och protokoll, bokningar, beställningar etc.
Dessutom ger du administrativt stöd till chef och medarbetare på ledningskansliet för Lokala försäkringscenter.  Du har hand om beställningar, mötes-och reseadministration, fakturahantering och ansvarar för att administrera vårt intranät m.m. Arbetet kan också innebära eget ansvar för andra uppdrag inom ledningskansliet.

Publiceringsdatum
2011-12-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium;
• har flerårig erfarenhet av kvalificerat assistent- eller sekreterararbete och trivs med liknande administrativa arbetsuppgifter;
• har utmärkta datakunskaper (Officepaketet) och en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya datasystem;
• är självständig, initiativtagande, lyhörd och serviceinriktad;
• är ihärdig och noggrann, och har en mycket god förmåga att planera, strukturera, dokumentera och följa upp ditt arbete;
• har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig både i tal och skrift, mycket god förmåga att samarbeta och en mycket hög integritet.Som person är du positiv och prestigelös och har en stor vilja att lära nytt. För att lyckas i rollen är du ansvarstagande, förtroendeingivande, van att arbeta i ett högt tempo, ser lösningar istället för problem och gillar att skapa goda relationer och bidra till en positiv atmosfär på arbetsplatsen. Du är också en kreativ och handlingskraftig problemlösare som gärna kommer med egna initiativ och förslag. Vi förutsätter att du är ödmjuk samtidigt som du har skinn på näsan och inte kompromissar med kvalitet.
Det är meriterande om du har
• högskoleutbildning med relevant inriktning;
• erfarenhet av liknande arbete inom offentlig myndighet.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde i februari/mars 2012. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Per Arne Dahlberg, chef för LFC ledningskansli tfn 010-116 94 37. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Hans Åkerlund tfn 010-116 79 69.
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST-FK Anne Hagberg tfn 010-113 52 32, för Saco-S FK, Kristian Hernqvist tfn 010-119 49 60 och för eller SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 080318-2011 senast den 28 december 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1098075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: