Administrativ assistent

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
2024-01-11


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta

Trivs du i en roll där du får träffa människor och ha många bollar i luften? Är du bra på att arbeta självständigt och att organisera dina arbetsuppgifter? Då kanske arbetet som administrativ assistent till Verkställande handläggare är något för dig?

På Omvårdnadsförvaltningen arbetar 4 stycken Verkställande handläggare, vårt uppdrag är att rekrytera uppdragstagare och verkställa beslut om kontaktperson, ledsagare, avlösarservice och stödfamilj inom LSS samt kontaktperson för vuxna enligt Socialtjänstlagen. Vi behöver nu en ny kollega i form av en administrativ assistent som kan avlasta oss i vårt dagliga arbete.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-01-11

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administrativ assistent ingår att boka möten och hålla i intervjuer med personer som är intresserad av ett uppdrag hos oss. Du kommer även att genomföra matchning av intressent och brukare tillsammans med verkställande handläggare, fungera som verksamhetens ansikte utåt och ta emot samtal och ärenden i vårt ärendehanteringssystem samt hantera underlag för utbetalning av arvode till uppdragstagare.

Kvalifikationer
För rollen krävs:

• Gymnasiekompetens

• Erfarenhet av administrativt arbete och dokumentationsvana

• God förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift

• God datorvana

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har god empatisk förmåga och visar förståelse för de du träffar i din yrkesroll. Du är relationsskapande och bemöter kollegor och andra på ett trevligt sätt. Det är också av vikt att du är självgående och har ett strukturerat arbetssätt där du planerar och organiserar ditt arbete väl. I den här rollen behöver du också vara flexibel och lyhörd för vad som behöver prioriteras. Som person är du lugn, stabil och du trivs i roller där du får samarbeta med andra.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet

• Erfarenhet av någon form av socialt arbete som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten

• Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva

• Erfarenhet av lågaffektivt bemötande.

Anställningsvillkor
Vikariat 6 månader på heltid med tillträde 240101 eller enligt överenskommelse.

Dagtid måndag till fredag.

För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer att efterfrågas om anställning blir aktuellt. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt i fall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida.

Kontaktuppgifter

Enhetschef Gabriella Erikpers tel. 023-828 35, mail: Gabriella.Erikpers@falun.se

Fackliga företrädare

Kommunal Bergslagen, sektion Falun tel. 010-442 81 69

Vision, Christina Johansson, tel. 023-821 10

Övrig information
Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se

Kontaktinformation
Helene Sundgren, Enhetschef

Arbetsplats

Falun

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4733186471".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221), http://www.falun.se/

Kontakt
Enhetschef
Helene Sundgren

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Falu kommun

Jobbnummer
8384684

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: