Administrativ assistent
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2022-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2024-10-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi är öppna, vi är nytänkande och vi visar och skapar tillit. Det är vår gemensamma värdegrund i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning som inspirerar både vardag och utvecklingsarbete hos oss.
Gillar du en fartfylld arbetsplats med varierande arbetsuppgifter? Nu söker vi dig som vill ingå i vårt härliga team.
Arbetsplatsbeskrivning
Välkommen till Rinkeby-Kista hemtjänst!
Rinkeby-Kista Hemtjänst är en av utförarenheterna inom avdelningen Äldre, funktionsnedsatta och socialpsykiatri. Enheten är inne i en spännande utvecklingsfas där du skulle bli en viktig del i detta arbete. Vårt uppdrag är att ge vård och omsorg med god kvalitet, ha ett gott bemötande där kunden ska känna trygghet och ha inflytande. Rinkeby-Kista hemtjänst jobbar resultatorienterat med våra kunder i fokus för att bli Stockholms bästa hemtjänst 2022. Vi erbjuder en tillsvidareanställning, förmåner som friskvårdsbidrag, samt möjlighet till semesterväxling. För att du ska få en god och trygg start hos oss erbjuder vi 14 dagars introduktion och handledning, det ser vi som en viktig del i arbetet.
Din framtida roll
Denna tjänst är delad varav 50% av tjänsten innebär att arbeta som Administrativ assistent. Du planerar arbetsschema för personal i hemtjänst, godkänner arbetspass, ansvarar för arbetstelefoner och tjänstebilar. Som administrativ assistent kommer du att ha både interna och externa kontakter med biståndshandläggare, kunder, vårdcentraler, socialtjänsten etc.
Den andra delen är 50% omvårdnadsarbete i hemtjänst. Tyngden på arbetet kommer ligga på den administrera delen, men med viss förståelse att det även kan behövas ryckas in och stötta med omvårdnadsarbete. Du kommer att ingå i ledningsgrupp med enhetschef, biträdande enhetschef och andra administrativa assistenter. Vi erbjuder en spännande tjänst, där ingen dag är sig lik.
Du arbetar nära dina kollegor och tillsammans är ni den dagliga länken till medarbetarna och schemaplanerar för cirka 30 medarbetare. Här stöttar vi varandra, har öppen dialog och har högt i tak.
Kvalifikationer för att lyckas i rollen:
• Du ska ha erfarenhet av schemaplanering och administration.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat inom vård och omsorg
• Du har god datorvana samt lätt för att sätta dig in i olika system
• Då all kommunikation sker på det svenska språket, har du mycket goda kunskaper och kan använda språket i så väl tal som skrift.
God kännedom och erfarenhet av arbete i de administrativa systemen som används inom Stockholms stad, exempelvis Schemos, Medvind, Agresso etc. är meriterande. Vi ser med fördel att du är system och teknik intresserad.
För att lyckas och trivas i rollen är det av stor vikt att du är engagerad, noggrann, stresstålig samt har lätt för att samarbeta. Du har god framförhållning och det faller dig naturligt att ligga steget före planeringen och förutser vilka behov som uppkommer. Fin servicekänsla och ett bra bemötande är två förmågor vi uppskattar. Du kan med enkelhet kommunicera på ett tydligt och välformulerat sätt. Eftersom ditt arbete delvis är administrativt är det viktigt att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du förstår också vikten av att ha ett ekonomiskt perspektiv för att verksamheten ska klara en budget i balans. Vidare är du strukturerad, flexibel, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, och handlar i enlighet med fattade beslut. Du har en viktig roll i att planera och skapa förutsättningar för att verksamheten ska fungera så friktionsfri så möjlig. I vår grupp har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör! Därför söker vi dig som trivs med en föränderlig vardag och kan arbeta under föränderliga direktiv.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-12-23Övrig informationDina arbetstider kommer att vara på dagtid.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdagen.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/8766".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Rinkeby-Kista SDF, Äldre, Enheten för hemtjänst
Kontakt Karoliina Rajasalo
08-50802009 Jobbnummer 7289387
Observera att sista ansökningsdag har passerat.