Administrativ assistent

Södertörns överförmyndarnämnd / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertörns överförmyndarnämnd i Haninge

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.



Välkommen att utvecklas med oss

Överförmyndarverksamheten i kommunerna Haninge, Huddinge, Botkyrka, Nynäshamn, Salem och Tyresö bedrivs gemensamt via Södertörns överförmyndarnämnd.

Överförmyndarnämndens utövar tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare. Verksamheten syftar till att skydda personer från att lida rättsförluster och utgör ett samhällsskydd för de svaga i samhället, dvs. gamla, sjuka, funktionshindrade och barn.

Ditt uppdrag

Du kommer att utgöra ett administrativt stöd inom överförmyndarenheten. Arbetsuppgifterna består bland annat av registrering av inkommande och utgående handlingar samt arkivering av nämndens allmänna handlingar men också att ge service till allmänhet, andra myndigheter.

Tillsammans med dina medarbetare kommer du att utveckla överförmyndarenhetens arbetsmetoder för att säkerställa en serviceinriktad och effektiv verksamhet med hög kvalitet.

Det här söker vi hos dig

Vi söker dig med god administrativ förmåga. Du är noggrann, stresstålig och flexibel och van att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga, trivas i servicerollen och vara duktig på att hantera alla sorters människor, med olika förväntningar och olika behov. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du har för tjänsten relevant gymnasial examen i administration eller motvarande. Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt och arbete med registratur. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Det här kan vi erbjuda dig

Du får ett utvecklade arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga medarbetare. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-02-11

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 2019/26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Näslund 08-606 71 85

Företag
Södertörns överförmyndarnämnd

Adress
Södertörns överförmyndarnämnd
Rudsjöterassen 2
13640 Handen

Kontorsadress
Rudsjöterassen 2

Jobbnummer
4607250

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertörns överförmyndarnämnd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertörns överförmyndarnämnd: