Administrativ assistent
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
2016-10-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2016-10-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker nu en Administrativ assistent till avdelningen för Sjukförsäkring, område Stockholms Län Sydost.
Avdelningen för Sjukförsäkring (SF) har drygt 4 200 anställda och finns på ca.55 orter i landet. Verksamheten är indelad i fem regionala verksamhetsområden (Nord, Syd, Väst, Mitt och Stockholm) och ett nationellt verksamhetsområde, Utveckling och stöd.
Verksamhetsområde Stockholm är sedan i sin tur indelat i flera områden. Stockholms Län Sydost innefattar kontoren Handen, Nacka och en nationell verksamhet på Telefonplan. Området har ca 150 medarbetare.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ assistent har du ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Du fungerar i första hand som ett chefsstöd och hanterar administrativa ärenden som t.ex. fakturahantering, delar av utbildnings- och personaladministration (praktiskt arbete kring arbetsmiljöfrågor som lokaler m.m) samt fungerar som kontaktperson mot interna stödfunktioner så som kontorsservice, säkerhet med flera.
I dina arbetsuppgifter ingår det att fungera som områdets ansvarige för t ex mötesdokumentation, protokoll, viss ledningskorrespondens och presentationsmaterial. Du är beredd att rycka in där det behövs t.ex. att jobba i projekt som har anknytning till dina arbetsuppgifter, arbeta med behörigheter och administrera lokala intranätet och grupprum. Bokningar och inköp tillhör också ditt ansvarsområde. I samråd med områdeschef svarar du för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete. Genom ditt administrativa stöd möjliggör du för områdeschefen och ledningsgruppen att lyckas med sitt uppdrag. Du skall ha en god bild av Försäkringskassans vision, kundlöften och ledning och styrning, så att du genom ditt stöd skapar rätt möjligheter för chefer och ledning att lyckas med sitt uppdrag.
Det är viktigt att du förstår ditt uppdrag, arbetar efter våra kundlöften och ser ditt bidrag till helheten. Du skall känna dig trygg i att arbeta mycket självständigt.
Som administrativ assistent kommer du förutom att arbeta med dina kollegor på kontoret även samarbeta andra assistenter inom verksamhetsområdet. Du kan själv välja om du i första hand vill sitta på Handen eller Nackakontoret. Men du behöver kunna vara närvarande på alla tre kontoren då dina chefer och medarbetare, som du servar, finns placerade på tre geografiska platser.
Publiceringsdatum2016-10-24KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har erfarenhet av administration
• har erfarenhet av att vara chefs- och ledningsstöd
• kan Excel och har i övrigt mycket goda datakunskaper
• litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt
• är initiativtagande, flexibel och serviceinriktad
• är strukturerad och noggrann
• uttrycker dig väl i skrift
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• erfarenhet av arbete med ekonomi, budget och personaladministration
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTjänsten är tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort utifrån överenskommelse med utgångspunkt från Handen eller Nacka.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Magnus Engberg 010-116 53 30. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Jenny Nilsson 010-111 43 60. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST: Susanne Berglund, tfn 010-116 38 39. Saco: Natalia Rojas Romero, tfn 010-116 36 68 Seko: Ann-Charlotte Pagden, tfn 010- 117 72 53
Så ansöker duVi vill ha din ansökan senast den 2 november 2016 märkt med diarienummer 060441-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress103 51 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3122264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.