Administrativ assistent

Arvidsjaurs Kommun / Administratörsjobb / Arvidsjaur
2016-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2020-02-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Arvidsjaur, Malå, Norsjö, Sorsele, Arjeplog eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvidsjaurs Kommun i Arvidsjaur, Piteå, Jokkmokk eller i hela Sverige

Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca. 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Arvidsjaur erbjuder växlande årstider, en vacker natur och ett rikt frilufts- och föreningsliv. I kommunen som är drygt 6100 kvadratkilometer finns det över 4000 sjöar, 4 älvar och en mängd åar och bäckar. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, olika testverksamheter och offentlig sektor. Vintertid skapar den omfattande biltestverksamheten en unik internationell och dynamisk miljö. Vi har bra kommunikationer och från vår flygplats går det dagliga turer till Stockholm, vintertid även ut i Europa. Kommunen har en hög servicenivå och utgör ett handelscentrum för omgivande kommuner i inlandet.
Mer information om Arvidsjaur finns på www.arvidsjaur.se

Socialtjänstens Individ- och familjeomsorg behöver förstärkning. Vi söker Dig som är intresserad av administrativa arbetsuppgifter på en arbetsplats där vi möter människor som på olika sätt är i behov av stöd och hjälp.

ARBETUPPGIFTER
I Ditt arbete kommer Du att ta emot förfrågningar och lämna information om samt vara behjälplig vid ansökan om försörjningsstöd, förbereda enklare handläggning av ekonomiskt bistånd, inhämta och kontrollera lämnade uppgifter, föra lättare dokumentation, boka tider för besök hos socialsekreterare, boka tolk, ge rådgivning och stöd i vardagsekonomi. Du kan komma att hjälpa till med att söka och samordna arbetet med bostäder och leta vårdplatser. Om anställningen blir längre kommer Du att få utbildning i och handlägga dödsboanmälningar och enklare faderskapsutredningar, rekrytera uppdragstagare (kontaktpersoner, kontaktfamiljer och familjehem), arbeta med viss ekonomihantering, ta fram underlag för återsökningar och sammanställa statistik.

Publiceringsdatum
2016-05-02

Kvalifikationer
För att Du på ett bra sätt ska kunna möta och ge stöd till människor med olika grad av utsatthet/svårigheter ser vi gärna att Du själv har både livserfarenhet och arbetslivserfarenhet. Du har gymnasial och gärna eftergymnasial utbildning. Du har goda kunskaper i hur samhället är uppbyggt och fungerar för att kunna ge råd och hänvisa människor till andra myndigheter och samhällsfunktioner. Du måste vara framåt och kunna arbeta självständigt, även under pressade situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningstiden är minst 6 månader, med eventuell förlängning. Tillsättning kommer att ske så snart som möjligt.
Vi arbetar med Treserva som verksamhetssystem.
Vid arbete inom socialtjänstens område ska utdrag ur Rikspolisstyrelsen brotts- och misstankeregister lämnas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-29
Ange följande referens när du ansöker: A16.Palk95.07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef IFO/Facklig förtroendeman Vision Anna Lindbäck 0960-15720

Facklig kontakt
Facklig förtroendeman Ann-Britt Laestander 0960-15717
Enhetschef Margot Edström 0960-157 11

Företag
Arvidsjaurs kommun

Adress
Arvidsjaurs kommun
Storgatan 13
93381 ARVIDSJAUR

Kontorsadress
Storgatan 13

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2817384

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvidsjaurs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvidsjaurs Kommun: