Administrativ assistent
Värnamo Kommun / Ekonomiassistentjobb / Värnamo
2016-04-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2019-12-20) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential. Med det strategiska läget vid E4/ riksväg 27 och järnvägslinjen Kust-till-Kust (Kalmar-Göteborg) samt linjen Halmstad - Nässjö/Jönköping ser vi Värnamo som ett framtida nav för logistik för södra Sverige. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv. Vår vision lyder: "Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen. Här förverkligar du dina drömmar, skapar, upplever, är delaktig och tar ansvar."
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i nio förvaltningar. Det totala antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor. Vi har högst skattekraft i länet.
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
Medborgarförvaltningen arbetar med frågor som hör till Medborgarnämnden och inom verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, invandrarbyrå, boende för ensamkommande barn, fritidsverksamhet samt arbetsmarknadsåtgärder. Medborgarförvaltningen har ca 250 personer anställda.
Du kommer att ingå i ett team i med andra administratörer och handläggare. Ni arbetar tillsammans med att säkerställa vår verksamhet.
Har du 3-5 års erfarenhet av en liknande befattning och arbetat i lönesystemet Heroma? Då har vi arbetet för dig!
Vi söker en personal- och lönespecialist som kommer ansvara för cirka 70 löner främst personalen inom ensamkommande barn. Din roll som lönespecialist hos oss kommer innefatta följande uppgifter, månatligt framställande av löner, kontroll och inrapportering av löneunderlag, tolkning av lagar och avtal, biträda i rekryteringsfrågor, medverka i att utveckla och förbättra vår administrationsfunktion samt rådgivning m.m. i HR.
För att trivas i denna roll är du noggrann, engagerad och har bra struktur. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Hos oss får du uppskattning för din kompetens. Din vardag kommer att vara varierad med många kontaktytor inom förvaltningen
Vi vill att du har minst gymnasieutbildning. Vi söker dig som har administrativ utbildning, med personal administrativ och ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du ska bidra med ett positivt förhållningssätt och tycka om att arbeta i en miljö med högt tempo, ha hög känsla för service samt god samarbetsförmåga. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Erfarenhet av att arbeta i Heroma är ett önskemål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav på att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-04-28ErsättningIndividuell lönesättning
Flexibel arbetstid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: MBF:2016:27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInga Gligic, Sektionschef 0370-377540
inga.i.gligic@varnamo.seFacklig kontaktDiana Oskarsson, Vision 0370-377248
FöretagVärnamo kommun
AdressVärnamo kommun
Stadshuset, kyrktorget 1
33183 Värnamo
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2811867
Observera att sista ansökningsdag har passerat.