Aditro Logistics söker en marknadsassistent/ innesäljare
Aditro Logistics Staffing AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2017-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Aditro Logistics söker en marknadsassistent/ innesäljare" (publicerad 2017-10-03) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Dina arbetsuppgifter
Aditro Logistics söker för NTEX räkning en person som kommer avlasta både säljare och marknadsassistent på stockholmskontoret i Hägersten. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med goda chanser till fast anställning.
Företaget
NTEX AB är privatägt, startade 2003 och har huvudkontor i Göteborg med i dagsläget ca 250 anställda. NTEX AB är specialiserade på transporter till och från de Nordiska länderna, Storbritannien, Baltikum, Ryssland samt väst- och Centraleuropa och kan samordna sjö- och flygfrakturer tur och retur samt olika typer av specialtransporter. NTEX affärsidé är att kunna erbjuda konkurrenskraftiga och kundanpassade transport- och logistiklösningar med bibehållen hög service och kvalitet. På Stockholmskontoret arbetar idag 10 personer. Du kommer att ingå i ett glatt gäng av mycket kunniga medarbetare och chefer.
Tjänsten
Som Marknadsassistent/ innesäljare är du en stödfunktion mellan marknadsavdelningen och säljorganisationen. Du kommer bl.a. att arbeta med relationsbyggande såväl inom som utanför företaget. Syftet med tjänsten är att stödja både säljare marknadsorganisationen inom respektive område vilket bl.a. innebär att vara behjälplig vid marknadsundersökningar, avlasta säljteamet med allt från mötesbokningar till att lämna/ uppdatera priser till kund, vara med att utforma RFQér samt mäta KPIér och utforma statistik. Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara kundutskick och enklare marknadsföring, presentationer samt övrig administration.
Tjänsten passar dig som har ett starkt eget driv och trivs i olika sociala sammanhang och som önskar arbeta med både internt som och extern service. Det är meriterande om du har erfarenhet av transportbranschen eller liknande område inom serviceområdet.
Vår kund är öppen för att lära upp dig, därför kommer stor vikt att läggas på ditt personliga driv och engagemang.
Vi söker dig
Som arbetat några år inom transport, administration eller inom kundservice och som vill utvecklas inom dessa områden. Det är viktigt att du är serviceinriktad, har en rejäl portion självförtroende, stark drivkraft och en trevlig röst som kan skapa förtroende hos kunderna vid ett telefonsamtal. Egenskaperna såsom ordningssinne, drivkraft och förmåga att själv strukturera ditt eget arbete är nödvändigt för att lyckas i rollen. Vidare behöver du vara van vid att arbeta med datorer och har kunskap om underhåll av hemsidor. Du bör ha grundläggande kunskaper i Officepaketet och CRM system. Att du kan formulera dig i tal och skrift på svenska och engelska ser vi som en självklarhet.
Välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-09-08ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-09
Ange följande referens när du ansöker: 556
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Pavlovic
FöretagAditro Logistics Staffing AB
AdressAditro Logistics Staffing AB
Strandbergsgatan 61
11251 Stockholm
KontorsadressStrandbergsgatan 61
Jobbnummer 3686470
Observera att sista ansökningsdag har passerat.