Adecco söker vi en engelsktalande assistent

Adecco, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

Adecco söker en assistent som är duktigt på engelska!
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Nu söker vi en assistent till en av Sveriges största banker.

Publiceringsdatum
2010-06-02

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta dels som assistent till den som är kompetensutvecklingsansvarig. Detta innebär att dina uppgifter blir att se till att beslutad utbildningsplan följs upp, koordinera relationer med Global training, vara representanten i den gruppen, följa upp utbildningar, kommunicera med de ca 900 anställda i närmsta organisationen. Du ska också arbeta med E-moduler i utbildningssammanhang, KPI:er och obligatoriska utbildningar.
Den andra delen kommer du även att arbeta som assistent till den som är Risk manager, då du kommer att bidra med administrativ support. Du kommer att arbeta med att registrera och sammanställa resultat från t.ex. workshops kring operativ risk men också sammanställa actionplans, presentationer och siffror. Samla in material för rapporter, ta fram rapporter, dra slutsatser/analysera dem tillsammans med några medarbetare. Sedan tillkommer det uppgifter såsom att boka rum och uppdatera hemsidan.
Vem söker vi?
Vi ser att du som söker tjänsten har mycket goda kunskaper i engelska då allting sköts och drivs på engelska. Du ska tidigare ha arbeta med, Power Point, Photoshop, Excel (Pivottabeller), E-moduler etc. Du ska även gärna ha ett intresse för IT och system.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper så vi söker dig som är analytisk, strukturerad, proaktiv, kommunikativ, systemintresserad och har ett driv och eftersom en del av arbetsuppgifterna är ett ensamjobb så du ska kunna vara självgående och egna initiativ.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i augusti.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas före midsommar och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
För frågor kring tjänsten kan du kontakta konsultchefen Sara Ragnarsson på 08-598 983 03, för frågor gällande själva rekryteringen kan du kontakta Alicia Lindström på mobil nr 0736 847 785

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i augusti

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
665597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: