Adecco söker en Formaliehandläggare
Adecco Sweden AB, Västerås / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Västerås i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Köping eller i
hela Sverige Adecco är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med över 6 000 kontor i 71 länder. I Sverige har Adecco över 50 kontor spridda från Haparanda i norr till Malmö i söder. Adecco arbetar med Staffing Services, Recruitment, Outsourcing samt Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco i Västerås har nu ca 400 konsulter som arbetar ute på våra kundföretag. Som konsult är man anställd i Adecco Sweden AB, men jobbar på uppdrag för olika företag.
Adecco söker nu en Formaliehandläggare till ett uppdrag hos en av våra kunder i Västerås.
Publiceringsdatum2010-11-05Dina arbetsuppgifterSom formaliehandläggare ansvarar du för det administrativa arbetet i olika patentprocesser, allt ifrån det att det kommer in en uppfinningsanmälan till det att ett patent ska läggas ner. Du kommer att ha kontakt med ombud runt om i hela världen och i Sverige. Hantering av olika patentärenden som varierar utifrån de lagar och regelverk som gäller i respektive land eller region. Arbetet innebär också att se till att tidsfrister från patentmyndigheter blir rätt införda och att tillsammans med patentingenjörerna, hantera och besvara föreläggande från dessa. Övrigt administrativt arbete så som posthantering, arkivering och faktura kontering ingår också i arbetsuppgifterna.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är högskoleekonom och/eller har högskoleexamen från systemvetenskaplig utbildning. Då arbetet kommer att innefatta kontakt med ombud från hela världen är det ett krav att du kan engelska både i skrift och i tal. Dessutom så är det viktigt att du håller dig uppdaterad och uppmärksam på olika patentregler och lagar eftersom att de ständigt förändras. Det är meriterande om du har kunskaper i Lotus Notes, Memotech och SAP. Förutom tidigare erfarenheter och utbildningar så är du som person välstrukturerad, noggrann, stresstålig, samarbetsvillig, samt har förmågan att hantera en stor mängd med detaljinformation.
Vad erbjuder vi dig?
Adecco erbjuder dig en anställning som konsult. Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.
Intresserad?
Om annonsen fångat ditt intresse är du välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet med urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tillsättning sker så snart som möjligt.
Ansök till tjänsten här:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1151386Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duUrval och intervjuer sker löpande. Ansök via vår CV-databas
www.adecco.se.Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktLouise Nilsson, Rekryteringsansvarig, 021-196523 (Direkt)
Anna-Karin Genschou, Konsultchef, 021-470 2904 (Direkt)
FöretagAdecco Sweden AB, Västerås
AdressAdecco Sweden AB, Västerås
72211 VÄSTERÅS
KontorsadressVästgötegatan 4A
KontaktuppgifterTelefonnummer: 021-196500
Jobbnummer 770878
Observera att sista ansökningsdag har passerat.