Adecco söker en driven IT-support för uppdrag hos kund

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Borås
2012-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Adecco söker en driven IT-support för uppdrag hos kund" (publicerad 2013-03-15) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en otroligt spännande bransch på ett av Sveriges största hemelektronikföretag med världens kanske roligaste produkter?

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Vill du ha en arbetsdag fylld med IT-relaterade frågor?
Vi på Adecco söker just nu för vår kund en erfaren medarbetare till kontoret i Borås.

Hur ser din arbetsdag som IT-support ut?
Som IT-support hos kommer du ingå i ett team bestående av 3 personer.
Din arbetsdag kommer att bestå av mycket intern kontakt med kollegor inom kontoret i Borås och våra butiker runt om i landet, dels via e-post, men framförallt via telefon och vårt servicedesk system. Kontakt med konsulter och leverantörer förekommer också.

Arbetet innefattar blandade IT-relaterade problem och frågor som måste lösas. Du kommer att vara en hjälpfunktion/"spindel i nätet" som ska ge service till både kontor och butiker samt återkoppla med lösningar/åtgärdsförslag.

Du kommer att ansvara för att inkomna ärenden blir åtgärdade. Det gäller bla felsökningar i olika system/program främst på klientsidan, lägga upp nya användarkonton i Windowsmiljö, installationer av datorer, beställning av material m.m. Arbetsuppgifterna är varierande och spänner över ett stort antal programvaror. Goda kunskaper i såväl tal som skrift på engelska är en förutsättning då det även supporteras ett kontor beläget i Kina.

Vem trivs här?
Då datorn kommer att vara ditt främsta arbetsredskap bör du ha minst 2 års erfarenhet av arbete som IT-support/HelpDesk. Har du vana av att arbeta i Windowsmiljö båda på klient och server sidan, känna till/erfarenhet av systemen Citrix, MS Exchange,Jeeves, Cisco Callmanager, MegaDisc kommer vår kund att bli nöjd!

God initiativ- och kommunikationsförmåga, ansvarstagande och effektivitet i arbetet, är detta något du är bekväm med och sporras av har du kommit till helt rätt arbetsplats. Tycker du om att samarbeta tätt, är lyhörd, flexibel och prestigelös, då har du kommit till rätt grupp och till rätt företag!

Är du intresserad?
Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Du blir till att börja med anställd av Adecco, med stora möjligheter att bli anställd av netonnet framöver. Ansökan sker genom att du registrerar dig på www.adecco.se och ansöker tjänsten därifrån.

Vid frågor om tjänsten kontakta konsultchef på Adecco, Lotta Lövberg på tel: 033-204801 eller lotta.lovberg@adecco.se
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2012-12-04

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lotta Lövberg, konsultchef 033-204801

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Götgatan 11
10224 Göteborg

Jobbnummer
1408977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: