Accounting assistant

Clarion Hotel Post / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Post i Göteborg

Clarion Hotel Post uppförs i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt blir en ny livlig mötesplats för hela Göteborg.Ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med Norda Grill i spetsen har skapats av Marcus Samuelsson.
Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.
Clarion Hotel Post - the new face of Gothenburg.
I januari 2012 öppnar vi portarna till Nordens mest spännande hotell  med en helt ny och unik mötesplats i hjärtat av Göteborg i gamla anrika Posthuset vid Drottningtorget. Hotellet skall vara en förebild och ledstjärna för framtidens nya Göteborg och du kommer att vara en del av vår satsning " The New Face of Gothenburg". Vi skall tillsammans skapa Göteborgs mest attraktiva mötesplats med en hög ambition och en självklar målsättning att Clarion Hotel Post ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och  personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Vi välkomnar din drivkraft och passion för att leda, utveckla och skapa extraordinära resultat.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Accounting assistant".
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Accounting Assistant (AA) rapporterar till Controller (CO).
Ansvarsområden enligt nedan:
•  Kundreskontra
•  Ansvar dagskassor
•  Löpande bokföring
•  Behjälplig vid månads, kvartals, halvårs- och årsbokslut.
•  Arkivering
•  Kontaktperson för banken gällande kreditkortsfrågor
•  Säkerhetsrutiner kring penninghantering
•  Beställning av växel.
•  Håller faktureringsmöten med avdelningschefer
•  Leverantörsreskontra.
•  Lönehantering
•  Rapportering av statistik
•  Ansökan och förnyande av tillstånd, fullmakter samt kreditkort
•  Rapportering av STIM/SAMI
•  Hålla avtalspärmarna uppdaterade
•  Beställning av kontorsmaterial
•  Posthantering
•  Handkassor
•  Kassaskåpshantering och rutiner
I tjänsten ingår:
•  Behandlar våra gäster och kollegor med respekt.
•  AA medverkar aktivt på avdelningsmöten.
•  Följa företagets policies exempelvis klädpolicy.
•  AA ansvarar för att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra såväl på den egna avdelningen som mellan avdelningar.
•  Att vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
•  Dutytjänstgöring enligt schema.
•  Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av CO.
•  Att aktivt använda hotellets kvalitetssystem, C2
För mer information om Clarion Hotel Post besök gärna vår webbsida www.clarionpost.se
Redan nu kan du söka ovan utlysta tjänst även fast tillträdesdatumet är längre fram i tiden. Rekryteringsprocessen med pulsmöten och intervjuer kommer att pågå under perioden juni/juli/augusti.  
Lycka till!

Publiceringsdatum
2011-06-12

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Daniel Stenbäck, +46 738023388

Företag
Clarion Hotel Post

Adress
Clarion Hotel Post
c/o Choice Hotels Sweden AB Box 7620
10394 Stockholm

Jobbnummer
959731

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Post

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Post: