Account Manager till Ferrex Scandinavia i Göteborg

Vega HR AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

För vår kund Ferrex Scandiavia AB, som befinner sig i ett expansivt skede, söker vi nu en driven och ansvarsfull Account Manager som är van att arbeta i en industriell och internationell affärsmiljö. Tjänsten är bred och utvecklande då den inbegriper övergripande ansvar för både sälj- och inköpsprocessen gentemot dina internationella kunder inom främst fordons-, verkstads- och processindustrin. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och innefattar även ca 40 resdagar per år. Du blir placerad på Ferrex Scandinavia AB:s kontor i Göteborg och tillträde kan ske omgående.

HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN SOM ACCOUNT MANAGER:
Som Account Manager ska du, tillsammans med dina kollegor, ansvara för hela affärsprocessen, från första kundkontakten via förfrågan och inköp till levererad vara. Det innebär att du kommer ha löpande kontakt med företagets kunder och internationella stålleverantörer. Som Account Manager kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor för nordiska kunder inom främst fordons-, verkstads- och processindustrin men även mot kunder i Europa. Du får ett spännande och omväxlande arbete med det övergripande målet att skapa framgång och tillväxt på både kund- och leverantörssidan. Arbetet kräver ca 40 resdagar och med flexibilitet, hög servicegrad, struktur och noggrannhet ska du medverka till att leverera en kundupplevelse som överträffar förväntningarna.

För att ge dig bästa förutsättningar att lyckas i din roll som Account Manager kommer du få en gedigen introduktion i samarbete med dina kollegor. På så vis får du god inblick i verksamheten, företagets kunder och leverantörer samt alla affärsprocesser.

DINA EGENSKAPER:
Vi söker en driven och resultatorienterad person som är van att ta stort ansvar och som älskar att bygga relationer. Som förhandlare är du lösningsorienterad och förstår värdet av att kunna leverera bästa kundupplevelse till lägsta risk. Med eget driv och energi skapar du en positiv anda bland kollegor, kunder och partners. Du arbetar gärna självständigt men tycker också om att arbeta i team där du prestigelöst tar ditt ansvar för att bidra till gruppen. Du kan prioritera och är van att arbeta under stress och du lämnar aldrig något åt slumpen. Kontroll, struktur och noggrannhet ger både dig och organisationen en stor trygghet. Din ekonomiska förståelse är god och du har lätt att se kund- och leverantörsperspektivet i alla processer. Som person är du nyfiken, kreativ, affärsmässig och kommunikativ.

DINA KVALIFIKATIONER:
• Du har relevant högskoleutbildning inom teknik eller ekonomi och/eller att du har arbetat i liknande befattningar med liknande arbetsuppgifter, gärna inom internationell handel.
• Du har goda datorkunskaper och kan arbeta i Microsoft Office-programmen såsom Word och Excel.
• Du har lätt för att lära dig nya affärssystem och andra IT-system.
• Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Kan du prata och skriva på tyska är det meriterande men ej ett krav.
• B-körkort är ett krav.

OM FERREX SCANDINAVIA:
Ferrex Scandiavia är ett framgångsrikt företag och en viktig leverantör av stålprodukter till främst den Nordiska industrin men levererar även till industrikunder i övriga Europa. Företaget startade 1980 och är idag en ledande leverantör mot främst fordon- och verkstadsindustrin. Företagets affärsidé är att på bästa sätt leverera olika typer av stål till företagets kunder. Leveranserna går direkt från olika stålverk "worldwide" utan kostnadskrävande mellanlagring. Genom generalagenturer och samarbetspartners runt om i världen erbjuder Ferrex Scandinavia också ett komplett stålprogram. Företaget har väletablerade relationer med kvalitetsleverantörer och besitter en gedigen inköps- och logistikkunskap inom produktområdet vilket stärker kundernas konkurrenskraft. Företaget omsätter ca 250 miljoner kr och har idag 12 anställda. För mer information om företaget och koncernen gå in på www.ferrex.se

Varaktighet, arbetstid
Ca 40 resdagar per år ingår i tjänsten. Du får intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt. Företaget erbjuder marknadsmässiga lönevillkor och attraktiva förmåner.

Publiceringsdatum
2017-08-11

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-11
Ange följande referens när du ansöker: Account Manager
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Norling anette.norling@vegahr.se 0317017710

Företag
Vega HR AB

Adress
Vega HR AB
Box 9209
40095 Göteborg

Kontorsadress
Varpmossevägen 6

Jobbnummer
3638888

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: